مقایسه پژو 207 با پژو پارس

مقایسه پژو 207 صندوق دار و پژو پارس دنده اتومات

در این مطلب قصد داریم به مقایسه مشخصات، امکانات و طراحی پژو 207 صندوق دار و پژو پارس دنده اتومات از گروه خودروسازی ایران خودرو بپردازیم. در ادامه با ما باشید.

ایران خودرو و سایپا دو شرکت خودروسازی هستند که سهم زیادی در بازار خودروی کشورمان دارند. حال ایران خودرو موضوع بحث امروز ما است و قصد داریم دو مورد از خودروهای این شرکت را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم تا اگر می‌خواهید هر یک از آنها را بخرید، با مشخصات فنی و امکانات رفاهی آنها آشنا شوید.

بررسی پژو 207 صندوق دار و پژو پارس دنده اتومات

دو محصول پژو 207 و پژو پارس دنده اتومات مورد توجه خاص خریداران ایرانی قرار گرفته و بازارسازی خوبی برای آنها انجام شده است. پژو 207 تقریبا از محصولات جدید ایران خودرو به شمار می‌رود، زیرا آغاز تولد آن به سال 1397 بر می‌گردد. از طرف دیگر پژو پارس دنده اتومات بر اساس ادعای مدیران این شرکت، جزو لوکس‌ترین خودروهایی است که در ایران و به مدد مهندسان ایرانی ساخته شده است. این خودرو نیز تقریبا همزمان با پژو 207 وارد بازار ایران شد.

از جمله نکات قابل توجهی که باید پیرامون این دو خودروی سواری در نظر داشت، ابداعی و خلاقانه بودن آنها است. این ترکیبی بودن و ابداعی بودن را می‌توانید در جای جای هر دو خودرو ببینید؛ چرا که برای مثال پژو پارس اتوماتیک از موتور 206 تیپ یک استفاده می‌کند و از آن طرف، پژو 207 نسخه فیس لیفت 206 خواهد بود.

سازندگان پژو 207 صندوق دار معتقدند و ادعا دارند که خودروی تولیدی آنها طراحی مهندسان ایرانی است و ساختار کاملا ایرانی آن باعث شده تا در بازار خودرو طرفداران بسیاری پیدا کند.

مقایسه پژو 207 با پژو پارس دنده اتومات از نظر طراحی

پژو پارس اتوماتیک

هر دو خودرو حاصل کار یک خودروساز است و نمی‌توان به صورت کامل گفت که کدام خودرو بهتر و زیباتر از دیگری است. از طرف دیگر آنچه در طراحی ظاهری مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد، سلیقه افراد است و ممکن است خودرویی از نظر فردی زیبا و جذاب به نظر برسد و همان خودرو از دید دیگری بدمنظره جلوه کند.

اما برای این که مقایسه فعلی را بتوان به معنای واقعی کلمه مقایسه دانست، باید نتیجه‌گیری کنیم و ماحصل نظر ما و بر اساس آنچه آمارها نشان می‌دهد، پژو 207 ظاهری جذاب و مدرن دارد. از نقاط کلیدی این خودرو که بر جذابیت آن افزوده است، چراغ‌های زاویه‌دار و خشنی است که در کنار آینه‌های جانبی تعبیه شده است. در چراغ‌های بالا نیز رشته‌ای از چراغ‌های LED وجود دارد که با عنوان دی‌لایت خودنمایی می‌کنند و بر جذابیت آن می‌افزایند.

اما تعریف و تمجید از پژو 207 باعث نمی‌شود تا از جذابیت‌های پژو پارس اتومات غافل شویم. این خودرو نیز مولفه‌های زیبایی‌شناختی خود را دارد و چراغ‌های اسپرت و جوان‌پسندانه آن به همراه بدنه تند و تیز، جذابیت‌های این خودرو را دوچندان کرده است.

پژو 207

سال 97 که این خودرو راهی بازار ایران شد، توانست موفقیت‌های زیادی برای خود کسب کند و حتی در ردیف خودروهای لوکس داخلی قرار گرفت و البته همچنان نیز موقعیت خود را حفظ کرده است. قدمت دو دهه‌ای این خودرو باعث نمی‌شود تا از زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن کاسته شود.

کابین خودرو از دیگر موارد مهمی است که باید در نظر داشت و اگر نظر ما را بخواهید باید بگوییم که اولین عامل جذب خریدار برای خرید خودرو، طراحی کابین و راحتی و آسایشی است که به ارمغان می‌آورد. به لحاظ فضایی که در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌گیرد، پژو پارس اتومات نسبت به پژو 207 عملکرد بهتری دارد. همین مسئله برای خانواده‌ها می‌تواند جذاب باشد، زیرا سفرهای طولانی را لذت‌بخش می‌کند.

مقایسه پژو پارس دنده اتومات با پژو 207 از نظر مشخصات فنی

مشخصات فنی شاید تنها قسمت خودروی سواری باشد که برای مشتریان عادی مفهوم خاصی ندارد و چندان از آن سر در نمی‌آورند؛ اما همان‌قدر مهم و حیاتی است، زیرا دوام و قدرت و سرعت خودرو به آن وابسته است. در طراحی مشخصات فنی این دو خودرو از ایران خودرو، نکته جالب توجه آن است که اگرچه موتور و جعبه دنده‌ها شبیه به همدیگر هستند، اما بر اساس آنچه گفته شده، پارس اتومات عملکرد بهتری دارد.

پژو پارس اتومات دارای پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپه است و حجم موتور آن 1587 سی‌سی خواهد بود. موتور این خودرو توان تولید قدرت 108 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را دارد. قدرت پیشرانه در این خودرو از طریق گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پژو 207

مصرف سوختی که پژو پارس دنده اتومات در مقایسه با پژو 207 دارد، بسیار بالاتر است و عدد 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر را نشان می‌دهد. صفر تا صد این خودرو در 14.2 ثانیه انجام خواهد شد که البته چندان عدد مناسب و قابل قبولی به نظر نمی‌رسد. حداکثر سرعت نیز 187 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

و اما پژو 207 صندوق دار دارای پیشرانه‌ای مشابه با پژو پارس اتومات است. حجم موتور این خودرو نیز همان عدد 1587 سی‌سی را نشان می‌دهد و البته توان تولیدی آن 105 اسب بخار است، ولی می‌تواند گشتاور 142 نیوتن‌متری را تولید کند. همان‌طور که اشاره کردیم، پژو 207 در مصرف سوخت خود بهینه‌تر از پارس است و میزان سوختی که در هر 100 کیلومتر استفاده خواهد کرد 6.6 لیتر خواهد بود.

از طرفی شتاب صفر تا صد این خودرو در مقایسه با رقیب خود بهتر به نظر می‌رسد و می‌تواند در 11.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتا نیز سرعت 189 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

پژو پارس دنده اتومات

البته مخزن سوخت پژو 207 در مقایسه با پژو پارس ظرفیت کمتری دارد. پژو 207 مخزن سوختی با ظرفیت 50 لیتری دارد، در حالی که باک بنزین پژو پارس دارای گنجایش 70 لیتری است. این مسئله خصوصا در مسافت‌های طولانی بهتر به چشم می‌آید و البته نباید از نظر دور داشت که پژو پارس مصرف سوخت بیشتری نیز دارد.

در هر دو خودروی مذکور استاندارد آلایندگی از نوع یورو 4 است و همین باعث شده تا این دو خودرو نسبت به خودروهای دریافت کننده استاندارد آلایندگی یورو 5 ضعیف‌تر جلوه کنند.

مقایسه پژو 207 با پژو پارس دنده اتومات از نظر امکانات رفاهی

اگرچه صحبت از امکانات رفاهی و آپشن در مورد این دو خودرو چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و عملا نمی‌توان امکانات این‌ها را در مقایسه با خودروهایی که نام لوکس را با خود یدک می‌کشند، آپشن محسوب کرد، اما چاره‌ای نیست جز گردن نهادن به عنوانی که خودروساز و کارشناسان روی آنها گذاشته‌اند.

در همین ابتدا بگوییم که امکانات رفاهی و آپشن‌های پژو 207 جدیدتر و بهتر از پژو پارس اتومات که قدیمی‌تر است، خواهد بود ولی در نهایت هر دو خودرو هنر دست یک خودروساز است و چندان تفاوت چشمگیری میان آنها دیده نمی‌شود.

در یک نگاه می‌توان امکانات پژو پارس اتومات را به شرح زیر دانست:

صندلی جلو ساده دارای رویه پارچه‌ای، تنظيم برقی پشتی صندلی جلو، صندلی عقب ساده دارای رویه پارچه‌ای، آینه‌های جانبی برقی و تاشو و راهنمادار، رینگ آلومینیومی، سیستم تهویه تنظیم اتوماتیک، مجهز به سیستم ال سی دی، سيستم صوتی پيشرفته مجهز به موبايل هندزفری، آنتن اكتيو، بلندگوی عقب، چراغ نقشه‌خوان و چراغ مه شکن جلو و عقب.

از طرف دیگر امکانات رفاهی و آپشن‌های پژو 207 صندوق دار به شرح زیر خواهند بود:

روکش چرمی صندلی‌ها، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، آینه‌های برقی جانبی، تهویه الکتریکی، آینه‌های جانبی برقی و تاشو و راهنمادار، ورودی USB، قابلیت پخش MP3، چهار بلندگو، بلوتوث، چراغ روشنایی در روز، سانروف، سنسور نور، سنسور پارک عقب، تودوزی چرمی و فرمان برقی.

اما این‌ها بخشی از امکانات داخلی و مهم برای سرنشینان بود. این دو خودرو امکانات و آپشن‌های دیگری نیز دارند که باید آنها را در دسته امکانات امنیتی و رفاهی قرار داد. مجددا در قسمت امکانات رفاهی امنیتی، پژو 207 صندوق دار حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. متاسفانه تست‌های تصادف جاده‌ای روی این دو خودرو انجام نشده، اما بر اساس آمارهای تصادفات جاده‌ای (تست‌های واقعی) تجربه ثابت کرده که پژو پارس از امنیت و استحکام بدنه بالاتری برخوردار است.

پژو پارس دنده اتومات

در این زمینه پژو پارس دنده اتومات دارای امکانات و تجهیزاتی به شرح زیر است:

سیستم ترمز ABS – EBD، ترمز عقب دیسکی، ترمز جلو دیسکی و با سیستم خنک‌کننده، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ايموبيلايزر، قفل مركزی با ريموت، قفل ميکروسوييچی درها و سنسور دنده عقب، چراغ نقشه‌خوان، قطعات دکوراتيو طرح چوب، دماسنج روی داشبورد، بازکن در صندوق عقب از داخل اتاق، سیستم اتولاک، اتوفلاشر، تايمر چراغ سقف و سيستم اخطار سرقت ساده.

و اما پژو 207 صندوق دار نیز امکانات و آپشن‌های بیشتری به شرح زیر دارد:

ترمز عقب دیسکی، ترمز جلو دیسکی و با سیستم خنک‌کننده، سیستم ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سيستم هشدار ورود غير مجاز، قفل ايمنی كودک، ايموبيلايزر، قفل مركزی، صندلی عقب مجهز به ايزوفيكس، سيستم قطع‌كن سوخت، كمربند ايمنی عقب سه نقطه‌ای، كمربند ايمنی جلو سه نقطه‌ای پيش‌كشنده، دوربين ديد عقب و سنسور دنده عقب، كروز كنترل، دسترسی به صندوق عقب از داخل، اسپويلر عقب، كليد قفل كن و دماسنج روی داشبورد.

پژو 207

تجربه رانندگی این دو خودرو چطور است؟

طی نظرسنجی که از دارندگان خودروی پژو 207 شده، اکثر آنها پس از این که پشت این فرمان این خودرو نشسته‌اند، کاملا راضی بوده‌اند و احساس خوبی داشته‌اند. فرمان و گیربکس و صندلی‌های این خودرو می‌توانند تجربه لذت‌بخشی را برای مشتریان به ارمغان بیاورند.

البته نمی‌توان گفت تجربه راندن خودروی پژو پارس اتومات ناخوشایند است، اما قدری کم‌کیفیت‌تر از رقیب خود خواهد بود. در عوض یک نکته مهم راجع به این خودرو، جادار بودن آن و داشتن صندلی‌های راحت‌تر است که جلوی تکان‌های زیاد را می‌گیرد.

سخن پایانی

در بازار فعلی نمی‌توان روی هیچ خودرویی قیمت مشخص و دقیقی گذاشت، زیرا قیمت‌ها در بازار به شدت نوسانی است و حتی ممکن است در یک روز چندین میلیون تومان متفاوت شود. از طرف دیگر به علت این که دو خودروی مذکور تازه وارد بازار شده‌اند، بازار دست دوم فروشی آنها نیز رونق مناسبی دارد.

پژو پارس اتوماتیک

افرادی که بودجه خرید خودروی صفر کیلومتر ندارند، روی به دست دوم فروشی می‌آورند، زیرا قیمت‌ها مناسب‌تر است. پژو 207 صندوق دار و پژو پارس دنده اتومات نیز از جمله خودروهایی هستند که می‌توانند به عنوان گزینه دست دوم مد نظر قرار بگیرند.

در این مطلب تمام تلاش خود را کردیم که در حد نیاز آنچه را وظیفه خود می‌دانستیم خدمت شما بازگو کنیم. بسیاری از مشتریان خودروی داخلی در بین این که کدام یک از این دو خودرو را بخرند، مردد هستند. اکنون می‌توانید با مقایسه خودروها و بسته به نیازهایتان یکی از این دو خودروی داخلی را خریداری کنید.

در نتیجه تنها پیشنهادی که می‌توانیم به دوست‌داران خودروهای اسپرت بدهیم، فکر کردن روی پژو 207 صندوقدار است. اما اگر خواهان خودرویی هستید که بتوانید با خانواده از آن استفاده کنید و به سفر بروید، شاید پژو پارس دنده اتومات مناسب‌تر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*