برترین گوشی های جولای 2022

10 مورد از برترین گوشی های جهان از نگاه انتوتو در جولای 2022

پلتفرم بنچمارک گیری انتوتو فهرست برترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 را منتشر کرد که حضور چینی‌ها و چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در آن پررنگ است.

مطابق معمول، انتوتو فهرستی از برترین گوشی های جهان را منتشر کرد که متعلق به ماه جولای 2022 هستند. این فهرست شامل بهترین گوشی‌های پرچمدار از نظر عملکرد فنی می‌شود. این کاملاً به چیپست داخلی و بهینه‌سازی‌ها بستگی خواهد داشت.

در فهرستی که امروز منتشر شده، با توجه به پررنگ‌تر شدن چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام در بازار، اکثر گوشی‌ها از آن استفاده می‌کنند.

برترین گوشی های جولای 2022

رتبه نخست این لیست متعلق به گوشی گیمینگ رد مجیک ۷ اس است. این پرچمدار که به یک سیستم خنک کننده فعال مجهز است، توانسته بیش از ۱.۱۲ میلیون امتیاز را به نام خودش ثبت کند. گوشی دیگر کمپانی نوبیا یعنی رد مجیک ۷ اس پرو با ۱،۰۹،۹۵۶۷ امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفته است.

در این فهرست چهار گوشی برند شیائومی حضور دارد که شامل مدل‌های شیائومی 12S ،12S Pro ،12S Ultra و 12 Pro Special Edition می‌شوند. سه مدل ۱۲ اس، ۱۲ اس پرو و ۱۲ اس اولترا در جایگاه‌های ششم تا هشتم قرار گرفته‌اند. همچنین از بین محصولات شیائومی، تنها گوشی ۱۲ پرو Special Edition است که از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ قدرت نمی‌گیرد. این گوشی که رتبه آخر را به دست آورده، به چیپست دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس مدیاتک مجهز است و ۱،۰۲۲،۲۰۷ امتیاز را به دست آورده است.

برترین گوشی های جولای 2022 ؛ همه در قلمرو اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱

چیپست پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس، نسخه اورکلاک شده دایمنسیتی ۹۰۰۰ است.  در این نسخه فرکانس هسته فوق بزرگ X2 از ۳.۰۲ گیگاهرتز به ۳.۲ گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است. سه هسته بزرگ A710 آن روی فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتزی و هسته‌های کوچک A510 آن هم روی فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی فعالیت می‌کنند. طبق ادعای خود مدیاتک، این چیپست ۵ درصد عملکرد بهترین نسبت به مدل اصلی ۹۰۰۰ دارد. پردازشگر گرافیکی Mali-G710 نیز با افزایش عملکرد ۱۰ درصدی همراه بوده است.

صرفاً روی کاغذ تفاوت زیادی بین دو چیپست +Dimensity 9000 و Snapdragon 8+ Gen 1 وجود ندارد. اما در عملکرد فنی اختلاف ۱۰۰ هزار امتیازی بین گوشی‌هایی که به این چیپست مجهز هستند در بنچمارک انتوتو وجود دارد.

بنچمارک AnTuTu فقط یک امتیازگیری ساده پردازنده نیست. این بنچمارک ارتباط مستقیمی با مشخصات فنی سازنده نظیر تنظیمات و پراکندگی حرارت دارد.  در واقع بین عملکرد چیپست اسنپدراگون در گوشی‌های سری شیائومی 12S تفاوت زیادی وجود ندارد. اما در همین حین گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ادعا می‌کنند برخی از گوشی‌سازها می‌توانند در آینده، عملکرد چیپست دایمنسیتی را به حداکثر برسانند. گرچه این چیپست می‌تواند به خوبی با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ رقابت کند، اما گرایش بازار به طرف چیپست اسنپدراگون است.

به طور مثال اسنپدراگون ۸۸۸ به خاطر مشکلات حرارتی که داشت به «اژدهای آتشین» مشهور شد، اما بسیاری از گوشی‌سازهای اندرویدی ترجیح دادند به جای پردازنده‌های پرچمدار دایمنسیتی همچنان از آن استفاده کنند. این در خصوص چیپست‌های جدید دایمنسیتی و اسنپدراگون نیز صدق می‌کند.

اما به موضوع اصلی یعنی فهرستی از برترین گوشی های جهان که بنچمارک انتوتو در جولای ۲۰۲۲ منتشر کرده باز می‌گردیم. اگر می‌خواهید با محصولات موجود در این فهرست آشنا شوید و ببینید چه در زیر قاب آن‌ها تعبیه شده که موفق به کسب چنین لقبی شده‌اند، در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با اعضای لیست برترین گوشی های جهان در جولای ۲۰۲۲

۱. نوبیا رد مجیک 7S و 7S Pro

رد مجیک ۷ اس، برترین گوشی های جولای 2022

این گوشی‌های پرچمدار از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ قدرت می‌گیرند و تا ۱۸ گیگابایت رم را ارائه می‌کنند. سازنده برای بهبود عملکرد دستگاه خود، یک سیستم خنک کننده ۱۰ لایه چند بعدی را در زیر قاب آن تعبیه کرده است. این سیستم از فناوری خنک کننده ICE 10.0 استفاده می‌کند. این فناوری اطمینان می‌دهد که حرارت داخلی دستگاه به پایین‌ترین حد خودش برسد.

گوشی‌های جدید نوبیا با یک فن داخلی با چراغ‌های رنگی LED (در مدل‌های Mercury و Supernova) همراه هستند. هر دو مدل تقریباً شبیه به یکدیگر هستند، با این تفاوت که مدل پرو از باتری بزرگ‌تر و به طبع وزن بالاتری برخوردار است.

۲. iQOO 10 Pro

iQOO 10 Pro

گوشی iQOO 10 Pro هم از چیپست پرچمدار اسنپدراگون قدرت می‌گیرد. این پرچمدار با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه است و از سیستم خنک کننده VC Liquid Cooling بهره می برد که می‌تواند دمای دستگاه را پایین آورده و عملکرد چیپست زیر قاب را به حداکثر برساند.

علاوه بر این گوشی iQOO از یک ناحیه دفع کننده حرارتی بزرگ ۳۹۲۳ میلی‌متر مربعی بهره می‌برد که می‌تواند کل پنل را پوشش دهد. به این باید پوپ قدرت جریان دوگانه برای اطمینان از دفع حرارت تراشه را هم اضافه کرد.

۳. ایسوس راگ فون ۶

ایسوس راگ فون ۶

جدیدترین نسل گوشی گیمینگ ایسوس که با نام راگ فون ۶ عرضه شده، از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد. این گوشی پرچمدار همچنین به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز مجهز است. این گوشی علاوه بر یک سیستم دفع کننده حرارتی، از سیستم خنک کننده AeroActive نیز بهره می‌برد. یک فن خنک کننده نیز همراه گوشی عرضه می‌شود که به قاب پشتی آن متصل می‌شود تا دمای CPU را همیشه پایین نگه دارد. این خنک کننده به آسانی به بدنه گوشی متصل می‌شود و می‌تواند تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد دما را کاهش دهد. همین باعث می‌شود پردازنده در طولانی مدت، عملکرد خوب خودش را حفظ کند.

۴. شیائومی ۱۲ اس پرو/ ۱۲ اس اولترا/ ۱۲ اس و شیائومی ۱۲ پرو اسپیشال ادیشن

شیائومی ۱۲ اس اولترا

در حالی که گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ اس از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ قدرت می‌گیرند، نسخه “Special Edition” گوشی شیائومی ۱۲ پرو از چیپست دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس قدرت می‌گیرد. گوشی‌های سری 12S با یک سیستم خنک کننده حاوی یک پمپ رگ برگی همراه هستند که می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیستم، شارژ و تراشه شود. این یعنی به طور کلی عملکرد گیمینگ در این تراشه بهبود پیدا می‌کند.

۵. ریلمی GT2 Explorer Master Edition

ریلمی GT2 Explorer master edition

نسخه “Explorer Master Edition” گوشی ریلمی جی‌تی ۲ نیز از چیپست پرچمدار کوالکام قدرت می‌گیرد. این پرچمدار همچنین با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی همراه است. البته این گوشی بیشتر از هر بازار دیگری، فقط در کشور چین یافت می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*