شبکه های اجتماعی خارجی

نماینده مجلس: اشتغال مردم دلیل موجهی برای عدم برخورد با شبکه های اجتماعی خارجی نیست

به اعتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، برای برخورد با شبکه های اجتماعی خارجی نباید به کسب و کار مردم در این بستر توجه کرد.

طی یک ماه اخیر و به علت محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی، کسب و کار بسیاری از مردم در بستر اینستاگرام و واتساپ دچار اختلال شده تا حدی که اغلب آنها به مرز ورشکستگی رسیده‌اند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که تصمیم به فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی به این وزارتخانه ارتباطی ندارد و نظرات ضد و نقیضی در این خصوص وجود دارد.

کسب‌وکارها نباید مانع فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی گردد!

به تازگی عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرده باید با پلتفرم‌های خارجی برخورد کرد و کسب و کار مردم دلیل موجهی برای عدم برخورد با آنها نخواهد بود. البته جناب نماینده خاطرنشان کرده که بابت مسدود شدن اینستاگرام و واتساپ ناراحت است و حتی ابراز امیدواری کرده رفع فیلتر شوند.

البته سخن نهایی عنابستانی این است که باید از کسب و کارهای بومی حمایت کرد تا مردم از پلتفرم‌های خارجی به پیام رسان‌های داخلی مهاجرت کنند. به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، امنیت و آرامش مسئله مهمی است که توسعه و پیشرفت را به ارمغان می‌آورند.

عنابستانی

نماینده مردم در مجلس از طرفی ابراز امیدواری کرد که به زودی جو امنیتی کشور بهتر شود و شورای امنیت دستش را از روی دکمه فیلترینگ بردارد. همان‌طور که گفتیم لب کلام عنابستانی و مقصود وی حمایت از محدودیت‌های ایجاد شده برای اینترنت بین المللی و پلتفرم‌های خارجی است، اما یکی به نعل می‌زند و یکی به میخ! وی می‌گوید:

این‌گونه نمی‌شود که ما بگوییم چون پلتفرم‌های خارجی بستر ایجاد شغل در کشور شدند پس هر آسیبی به کشور بزنند و جرات نداشته باشیم با آنها برخورد کنیم و کاری انجام دهیم. البته باید سکوهای داخلی تقویت شوند تا به مرور کسب و کارها به سمت آن سوق پیدا کنند.

شبکه های اجتماعی خارجی

به گفته عنابستانی، پلتفرم‌های داخلی می‌توانند بستر مناسبی برای کسب و کار و رفاه اجتماعی باشند و باید تلاش بسیاری شود تا آنها تقویت و زیرساخت‌هایشان توسعه یابد. همچنین به عقیده وی باید پهنای باند بیشتری به آنها اختصاص داده شود تا پلتفرم‌های خارجی بستر آسیب و ناامنی کشور نشوند.

می‌دانیم که بیش از یک ماه از فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ می‌گذرد و علاوه بر این دو شبکه اجتماعی محبوب ایرانیان، سایر پلتفرم‌های خارجی نیز تا حدودی رفع فیلتر شدند. عمده کسب و کارهای اینترنتی در بستر اینستاگرام و واتساپ قرار دارند و حالا اشتغالی که از قِبَل این دو پلتفرم ایجاد شده بود، به زمین خورده است. متاسفانه آینده تصمیم فیلترینگ این دو شبکه اجتماعی نامعلوم است.