تنظیمات وردپرس

آموزش جامع وردپرس قسمت سی و چهارم، تنظیمات وردپرس

در آخرین قسمت سری آموزش جامع وردپرس قصد داریم بخش تنظیمات وردپرس را شرح داده و به گزینه‌ها و جزییات مربوط به آن بپردازیم. در بخش تنظیمات وردپرس می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را بر روی وب سایت اعمال کنید.

تنظیمات وردپرس

در بخش تنظیمات وردپرس زیربخش‌هایی تحت عنوان‌های «همگانی»، «نوشتن»، «خواندن»، «گفت‌وگوها»، «رسانه» و «پیوندهای یکتا» وجود دارد.

تنظیمات وردپرس

بخش همگانی

اولین گزینه در تنظیمات وردپرس گزینه همگانی است. بخش همگانی شامل تنظیماتی عمومی بوده و همانطور که در تصویر ملاحظه می‌کنید، در این بخش می‌توان عنوانی را برای سایت خود در نظر گرفت؛ با جمله‌ای کوتاه و یک شعار، سایت خود را معرفی کنید و نشانی ایمیل خود را وارد نمایید که در این صورت تمامی ایمیل‌های ارسالی از سایت به این نشانی ایمیل ارسال خواهند شد.

با زدن تیک «هر کسی می‌تواند نام‌ نویسی کند» امکان عضویت را برای همگان میسر می‌کنید. در صورتی‌ که تمایل ندارید همگان قادر به عضویت در وب سایت شما باشند، تیک این گزینه را بردارید. همچنین می‌تواند نقش هر کاربر تازه را از منوی کشویی انتخاب کنید. در آموزش کاربران وردپرس به توضیح این نقش‌ها پرداخته‌ایم.

تنظیمات وردپرس

در ادامه می‌توانید زمان محلی (به فرض به وقت تهران) را مشخص کرده و چگونگی فرمت نمایشی تاریخ را برگزینید و روز آغازین هفته (به عنوان مثال شنبه) و زبان سایت را تعیین نمایید. قسمت‌هایی که در کادر قرمز رنگ مشاهده می‌شوند با فعال کردن افزونه «وردپرس فارسی» (wp-jalali) تنظیم خواهند شد.

بخش نوشتن

در بخش نوشتن می‌توانید یک دسته‌بندی را به عنوان دسته پیش‌فرض نوشته‌ها انتخاب کنید. در آموزش «دسته‌ها و برچسب‌ها در وردپرس» در رابطه با دسته‌ها صحبت شده است.

تنظیمات وردپرس

همچنین می‌توانید در قسمت تنظیمات ایمیل، به‌ طور خودکار وردپرس را از عملکرد سایت خود باخبر کنید.

بخش خواندن

در بخش خواندن می‌توانید صفحه اول سایت را به‌ صورت وبلاگی یا ایستایی تنظیم کنید و بیشترین تعداد پست‌ها را در هر صفحه تعیین کنید.

تنظیمات وردپرس

بخش گفت‌وگوها

این بخش برای تنظیماتی است که به دیدگاه‌ها مربوط می‌شوند. در آموزش «مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس» به شرح دیدگاه‌ها پرداختیم. به عنوان نمونه گزینه‌هایی چون «اجازه گذاشتن دیدگاه برای نوشته جدید» یا «نویسنده باید نام و نشانی ایمیل خود را بنویسد» یا «کاربران باید نام‌نویسی کرده باشند و وارد شده باشند تا بتوانند دیدگاهشان را بنویسند» یا «دیدگاه‌ها به‌صورت دستی تایید شوند» و نظایر آن مربوط به این بخش‌ هستند.

تنظیمات وردپرس

بخش رسانه

بخش رسانه برای تنظیمات پرونده‌های چندرسانه‌ای است که پیش‌تر در آموزش «کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس» چگونگی کار با آن‌ها را آموزش دادهیم. در تنظیمات این بخش می‌توانید اندازه تصاویر را تعیین کنید.

تنظیمات وردپرس

بخش پیوندهای یکتا

در بخش پیوندهای یکتا می‌توانید فرمت پیوندها را تعیین کنید. چنانچه این بخش به هم بریزد، تمامی پست‌ها و برگه‌ها با خطای 404 مواجه خواهند شد. این بخش با فایل .htaccess موجود بر روی هاست شما ارتباط مستقیم دارد و چنانچه این فایل حذف شود کلیه تنظیمات به هم خواهد خورد.

تنظیمات وردپرس

با توجه به این که با بسیاری از مفاهیم وردپرس آشنا نبوده‌اید ترجیح داده شد این بخش در انتهای مباحث شرح داده شود، اما پیشنهاد می‌شود بخش تنظیمات و زیربخش‌های آن اولین جایی باشد که پس از نصب وردپرس به سراغ آن می‌روید.

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جالب بود

    تنظیمات ساده و مختصر و مفیدی داره

    وقتی این آموزش کامل شد، یک PDF کامل هم ازش با نام گدجت نیوز بیرون بدید خیلی بهتر هم میشه

    با تشکر