گوشی مجهز به نمایشگر ثانویه اوپو

اوپو پتنتی از یک گوشی مجهز به نمایشگر ثانویه را منتشر کرد

اوپو پتنتی از یک گوشی مجهز به نمایشگر ثانویه را به انتشار رسانده است. این سبک طراحی نمایشگر تمام صفحه را به ارمغان میاورد و مزیت‌های مختلفی برای عکاسی به همراه دارد.

کمپانی اوپو یک پتنت طراحی جذاب را در دفتر مالکیت معنوی جهانی (WIPO) به انتشار رسانده است که ثبت آن به سپتامبر سال 2017 میلادی باز می‌گردد، اما همین چند روز پیش به تازگی منتشر شده است. این پتنت یک گوشی مجهز به نمایشگر ثانویه در قسمت پشتی را به تصویر می‌کشد که می‌تواند ایده‌ی جالب توجهی باشد.

به طور کلی مفهوم این پتنت پیچیده نیست و نیازی به توضیحات اضافی ندارد. اوپو در طراحی این پتنت بر روی یک نمایشگر مسطتیلی کوچک بر روی نیمه‌ی بالای قاب پشتی یک گوشی متمرکز شده است. با قضاوت بر روی اندازه و جایگاه این نمایشگر، اینطور به نظر می‌رسد که قرار است از آن برای نمایش تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌های دریافت شده استفاده شود. این نمایشگر لمسی خواهد بود که به کاربران اجازه‌ی واکنش نشان دادن نسبت به موارد دریافتی را می‌دهد.

مزیت گوشی مجهز به نمایشگر ثانویه در عکاسی

اصلی‌ترین مزیت استفاده از این نمایشگر می‌تواند امکان تهیه عکس سلفی با دوربین اصلی گوشی باشد که کیفیت به مراتب بالاتری را نسبت به دوربین جلو ارائه می‌کند. این اجازه می‌دهد اوپو حتی قید استفاده از دوربین جلو را زده تا حاشیه‌های اضافی بالایی جای خودشان را به نمایشگر دهند. دوربین های جلو یکی از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث شده‌اند گوشی سازها همچنان حاشیه‌های بالایی نمایشگر گوشی را حفظ کنند و بعضا به راه حل‌هایی نظیر ناچ دست پیدا کنند.

گوشی مجهز به نمایشگر ثانویه اوپو

ویوو و اوپو هر دو موفق شده‌اند با استفاده از دوربین‌های موتوری، حاشیه‌های اضافی نمایشگر را کنترل کنند، اما نمی‌توان از حرکت قطعات استفاده‌ی خاصی کرد. این طراحی جدید یک گوشی مجهز به نمایشگر ثانویه بدون هرگونه قطعه‌ی حرکتی بوده و به سازنده اجازه می‌دهد یک نمایشگر کاملا تمام صفحه را بی‌دغدغه تولید کند. عملی بودن این طرح می‌تواند سوال اصلی ما باشد، زیرا اندازه‌ی نمایشگر پشتی به قدر کافی بزرگ نیست که بتوان به درستی در آن عملیات‌های مختلف را انجام داد. تصاویر زیادی با دوربین‌های گوشی گرفته می‌شود که نمایش آن‌ها در این نمایشگر ثانویه کوچک می‌تواند سخت باشد. البته نمایشگرهای ثانویه چیز جدیدی نیستند. یوتافون (Yotaphone) چندی پیش یک گوشی با نمایشگر e-ink در پشت عرضه کرده بود. میزو نیز یک نمایشگر را بر روی گوشی میزو پرو 7 قرار داده است.