گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس؛ جنگ هزار دلاری!

گلکسی نوت ۹ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 9) تازه معرفی شده از قیمتی برابر با آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) برخوردار است. آیا گلکسی نوت 9 می‌تواند رقیب خوبی برای این گوشی آی او اسی باشد؟

یکی دیگر از گوشی های 1000 دلاری هم در آستانه‌ی ورود به بازار قرار دارد. سامسونگ 18 مرداد ماه در حالی رسما از گلکسی نوت 9 خود پرده برداری کرد که از برچسب قیمتی یکسانی با آیفون ایکس اپل برخوردار است. همین بهانه‌ی خوبی شد تا ما با مقایسه گلکسی نوت ۹ سامسونگ با آیفون ایکس اپل ، قابلیت ها و مشخصات آن دو را کنار همدیگر قرار دهیم و شما را در انتخاب گران قیمت‌ترین گوشی های پرچمدار بازار راهنمایی کنیم.

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

هر دو از طراحی زیبا و دو قاب شیشه‌ای برخوردارند

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

هر دو دیوایس بسیار شیک هستند؛ حتی اگر نوت 9 سامسونگ از حاشیه‌های بیشتری در بالا و پایین نمایشگر خود میزبانی کند.

گلکسی نوت ۹ سامسونگ سنگیم‌تر و بزرگ‌تر از آیفون ایکس است

یکی دیگر از المان‌هایی که در مقایسه گلکسی نوت 9 سامسونگ با آیفون ایکس اپل در نظر می‌گیریم ابعاد و اندازه‌ها است. نوت 9 از وزن 201 گرمی بهره می‌برد، در حالی که وزن آیفون ایکس 174 گرم است. 25 گرم، اضافه وزن قابل توجهی است.

ابعاد کلی ‌فبلت جدید سامسونگ نیز باعث می‌شود آن سخت‌تر از آیفون ایکس در جیب یا در دست شما جای گیرد.

نوت ۹ از نمایشگر بزرگ‌تر و بهتری برخوردار است

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

نوت 9 جدید سامسونگ به یک نمایشگر غول پیکر 6.4 اینچی، در مقایسه با نمایشگر 5.8 اینچی آیفون ایکس مجهز شده است. سامسونگ همچنین در تجارت نمایشگر گوشی های هوشمند، بهترین است. حتی اگر هر دو گوشی از یک نمایشگر اولد یکسان بهره‌مند باشند نیز ما نمایشگر نوت 9 را برتر از رقیب آمریکایی می‌دانیم. این نمایشگر با تراکم پیکسلی 516ppi کمی شفاف‌تر از آیفون ایکس با تراکم پیکسلی 458ppi است. اما با توجه به این که اندازه‌ها و ابعاد این دو نمایشگر یکسان نیست، این شفافیت بیشتر نمی‌تواند چندان چشمگیر باشد.

آیفون ایکس در راس بنچمارک‌ها قرار دارد، اما در دنیای واقعی آنچنان قابل لمس نیست

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

گلکسی نوت ۹ سامسونگ مورد آزمایش قرار گرفته توسط Tom’s Guide از تراشه اسنپدراگون 845 و یک رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و آیفون ایکس اپل نیز به تراشه A11 همراه یک رم 3 گیگابایتی مجهز شده است. در اغلب بنچمارک‌ها آیفون ایکس موفق شده گلکسی نوت 9 را شکست دهد. با این حال بنچمارک‌ها همیشه نمی‌توانند بازتابنده‌ی عملکرد گوشی ها در استفاده‌ی روزمره باشند، به خصوص اینکه هر دو از سیستم عامل و اپلیکیشن های متفاوتی برخوردار هستند.

با توجه به انتظارهای من مبنی بر دیگر گوشی هایی که از تراشه اسنپدراگون 845 استفاده می‌کنند (نظیر وان پلاس 6 و گلکسی اس 9)، من بسیار شک دارم که گلکسی نوت 9 در اجرای بازی ها و اپلیکیشن ها در استفاده‌ی معمولی، کندتر از آیفون ایکس اپل کند.

نوت ۹ از یک باتری بزرگ‌تر نسبت به آیفون ایکس برخوردار است

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

نوت ۹ به یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده، در حالی که ظرفیت باتری آیفون 10 اپل 2716 میلی‌آمپر ساعت است. با این حال مانند بنچمارک‌ها، ظرفیت باتری نیز نمی‌تواند همه چیز عمر باتری یک گوشی باشد. زیرا سیستم عامل‌ها متفاوت است و به طبع راه‌های مهار انرژی نیز در آن‌ها یکسان نخواهد بود.

با این حال، با توجه به تفاوت زیاد بین ظرفیت باتری این دو، به نظر می‌رسد نوت 9 می‌تواند از عمر باتری بیشتری بهره‌مند باشد.

نوت ۹ به جک هدفون مجهز شده است

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم برای بسیاری از کاربران در مقایسه گلکسی نوت ۹ سامسونگ با آیفون ایکس اپل، حضور یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون در زیر فبلت سامسونگ است. اگر صاحب یک جفت هدفون سیمی هستید، خبر خوب اینکه فبلت سامسونگ از یک درگاه هدفون بهره می‌برد و نیازی به دانگل اضافی نخواهید داشت. در آن سمت، آیفون ایکس اپل فاقد جک هدفون است.

برای استفاده از هدفون های سیمی با آیفون ایکس شما همیشه باید یک دانگل را به همراه داشته باشید که ممکن است یا آن را گم کرده یا فراموش کنید با خود حمل کنید. در صورت گم شدن نیز قیمت خرید آن نیز 9 دلار خواهد بود. همچنین شما نمی‌توانید به صورت همزمان هم از دانگل برای گوش دادن موسیقی با هدفون استفاده کنید و هم دیوایستان را شارژ کنید.

فبلت سامسونگ با یک شارژر پرسرعت عرضه می‌شود، در حالی که آیفون ایکس فاقد آن است

در داخل جعبه گلکسی نوت ۹ سامسونگ یک شارژر پرسرعت قرار دارد،‌ در حالی که شارژر داخل جعبه آیفون ۱۰ اپل یک شارژر از نوع معمولی است. بنابراین برای بهره‌مندی از فناوری شارژ سریع، شما باید یک کابل و شارژر جداگانه را برای آیفون خود خریداری کنید. این نگرانی از هزینه‌های اضافی برای طرفداران سامسونگ وجود ندارد.

هر دو گوشی از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

هر دو گوشی را می‌توان با پدهای شارژ بیسیم شارژ کرد، اما این پد در جعبه هیچ یک وجود نداشته و باید به صورت جداگانه خریداری شود.

هر دو گوشی در برابر آب مقاوم هستند، با این تفاوت که گلکسی نوت ۹ مقاوم‌تر است

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

افتادن اتفاقی در آب مشکلی برای هیچ یک از هر دو گوشی به وجود نمی‌آورد، اما نوت 9 از تاییدیه IP68 برخوردار است که می‌تواند مقاومت تا عمق 1.5 متری را به ارمغان بیاورد، درحالی که آیفون ایکس اپل با تاییدیه IP67 این مقاومت را تا عمق 1 متری آب انجام می‌دهد.

قلم S Pen نوت ۹ یک وسیله جانبی عالی است

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

شما می‌توانید از قلم S Pen نوت 9 نیز برای برخی عمور از قبیل نوشتن استفاده کنید. سامسونگ همچنین توانایی کنترل از راه دوربین دوربین را نیز به این قلم افزوده است که چنین چیزی بدون خرید لوازم جانبی اضافی در آیفون ایکس ممکن نیست.

دوربین نوت ۹ هوشمندتر است

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

آیفون X اپل تصاویر عالی می‌گیرد، اما سامسونگ قابلیت جدیدی اضافه کرده که به دوربین اجازه می‌دهد سوژه عکاسی را شناسایی کرده و تنظیمات مختلفی را برای ثبت بهترین عکس بر روی آن اعمال کند. ما باید بررسی‌های بیشتری را انجام دهیم تا با بهبودهای حاصل شده در دوربین گلکسی نوت 9 آشنا شویم.

سامسونگ برخی دیگر از قابلیت‌های اضافی را به دوربین گوشی خود اضافه کرده است تا اگر یک عکس معیوب بود، به شما اجازه دهد سریع یک عکس دیگر بگیرید. این ایرادات می‌تواند شامل پلک زدن یک شخص، تاری در حرکت، تاریک بودن شخص در یک پس زمینه بیش از حد روشن یا وجود لکه‌ بر روی تصویر باشد.

دوربین گوشی های سامسونگ از گلکسی اس 9 به بعد همچنین از دیافراگم متغیر بهره می‌برند که اجازه می‌دهد نور بیشتری وارد سنسور دوربین شده تا عکاسی در شرایط نوری ضعیف، بهبود بخش باشد. در نتیجه گلکسی نوت 9 می‌تواند عکس های بهتری از آیفون ایکس در شب بگیرد.

ظرفیت داخلی پایه نوت ۹ دو برابر آیفون ایکس است

با قیمت 1000 دلار شما می‌توانید مدل 128 گیگابایتی گلکسی نوت 9 را خریداری کنید،‌ در حالی که این قیمت برای مدل 64 گیگابایتی آیفون 10 صدق می‌کند. گلکسی نوت ۹ سامسونگ همچنین به شما اجازه‌ی اضافه کردن یک کارت حافظه میکرو اس دی را نیز می‌دهد که چنین چیزی در آیفون اپل امکان پذیر نیست.

آیفون ایکس از آخرین نسخه iOS برخوردار است و گلکسی نوت ۹ از نسخه سال گذشته اندروید بهره می‌برد

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

در حالی که اندروید 9 پای چند روز پیش از رویداد Unpacked سامسونگ معرفی شد، گلکسی نوت 9 به سیستم عامل قدیمی‌تر اندروید 8.1 اوریو مجهز شده است. مشخص نیست چه زمانی این فبلت آپدیت جدید اندروید را دریافت خواهد کرد.

در آن سمت آیفون X اپل از آخرین نسخه سیستم عامل iOS بهره می‌برد و آپدیت های آینده را تنها یک روز پس از عرضه آن‌ها دریافت خواهد کرد.

نوت ۹ علاوه بر تشخیص چهره، از اسکنر اثر انگشت نیز بهره می‌برد

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آخرین پرچمدار اپل، در واقع فیس آی دی آن برای قفل گشایی گوشی است. البته کمپانی کوپرتینویی اسکنر اثر انگشت را دیگر در این گوشی استفاده نکرده است.

زمانی که فیس آی دی به خوبی کار نکند، شما باید با وارد کردن پین کد قفل صفحه را بشکنید. همیشه هم Face ID خوب کار نمی‌کند و زمانی که ناچار به وارد کردن پین کد باشید، به طبع بازگشایی صفحه طولانی‌تر از آیفون 8 قدیمی‌تر و اسکنر اثر انگشت آن خواهد بود.

گلکسی نوت 9 نیز از فناوری تشخیص چهره بهره می‌برد، اما در آزمایش‌های ما بسیار خوب و دقیق عمل کرده است. با این حال نمی‌توان این قابلیت را عالی توصیف کرد و در صورت دلخواه می‌توانید از اسکنر اثر انگشت پشتی گوشی، به جای وارد کردن پین کد نیز استفاده کنید.

به طور کلی با گلکسی نوت ۹ امکانات بیشتری از آیفون ایکس را با پرداخت 1000 دلار دریافت می‌کنید

گلکسی نوت ۹ سامسونگ در برابر آیفون ایکس

همراه با گلکسی نوت ۹ سامسونگ شما می‌توانید قابلیت‌های بیشتری را نسبت به آیفون ایکس دریافت کنید. با خرید آیفون شما برای پلتفرم آی او اس و اکوسیستم اپل که در دیوایس‌های مختلف این شرکت ادغام شده و با دیگر محصولات نمی‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید، هزینه خواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. من با نوت 9 کار کردم خیلی سریعه خیلی منو نرمی و فریندلی داره کیفیت نمایشگر بی نظیره تا بحال چنین کیفیتی ندیده بودم یه چیزی تو مایه های گلکسی 9 پلاس واقعا گوشی با صفحه نمایش بزرگ و جمع و جوری بطور کلی

  2. جفتشون مزخرفن
    ایفون مزخرف تره

  3. هزار دلار الان واسه ما ده میلیون سه ماه پیش 4میلیون بود

  4. خب معلومه نوت نه بهتر بود

  5. یعنی در طول پست همش اومدین گفتین آیفون خوبه ها ولی چون نوت ۹ بهتره پس آیفون بدرد نمیخوره
    اصن سامسونگ خداس خیالتون راحت شد؟

  6. به طور کلی سایت منبع فقط یکی از سایتهای زردی هست که در ازای پول تبلیغ گوشی رو میکنن اون هم به دلخواه سامسونگ.
    سامسونگ از ترس فروش پایین گلکسی نوت 9 که دور از انتظار نیست مجبور به صرف هزینه های هنگفت تبلیغاتی هست تا خریداران ساده لوح رو با عنوان بزرگتر و کلفت تر فریب بده.

  7. دیگه این موبایل های ساخت غرب جایگاهشونو بین مردم ایران اسلامی از دست دادن