نسخه آزمایشی EMUI 9

نسخه آزمایشی EMUI 9 ، اندروید پای را به 9 مدل گوشی هواوی و آنر می‌آورد

هواوی اعلام کرده است که نسخه آزمایشی EMUI 9 برای 9 مدل گوشی هواوی و آنر عرضه می‌شود. این پروسه که در طول یکی دو ماه انجام خواهد شد، اندروید 9 پای را به گوشی‌هایی که در ادامه نامشان را می‌خوانیم، می‌آورد.

رابط کاربری سفارشی شرکت هواوی، EMUI 9، که مبتنی بر سیستم عامل اندروید 9 پای توسعه پیدا کرده هم اکنون در دسترس کاربران چند مدل هواوی و آنر در چین قرار گرفته است. اخیرا این شرکت، عرضه‌ی جهانی رابط کاربری جدید خودش را نیز اعلام کرده است. حالا هواوی اعلام کرده که نسخه آزمایشی EMUI 9 برای 9 مدل گوشی هوشمند هواوی میت 9، میت 9 پورشه دیزاین، میت 9 پرو، پی 10، پی 10 پلاس، آنر وی 9، آنر 9، نوا 2 اس و آنر نوت 10 عرضه می‌شود.

همانطور که در گزارش‌ها آمده است، پس از به‌روزرسانی به نسخه آزمایشی EMUI 9 ، برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث به خوبی کار نخواهند کرد و شما باید به اپلیکیشن‌هایی که در بازار اپلیکیشن‌های خود هواوی قرار دارد اتکا کنید. البته این به خاطر آزمایشی بودن رابط کاربری هواوی است و زمانی که نسخه‌ی پایدار آن منتشر شود، مشکل حل خواهد شد.

نیازمندی‌های نسخه آزمایشی EMUI 9

برای نصب نسخه آزمایشی EMUI 9 ، گوشی شما نباید روت شده باشد و حداقل به 6 گیگابایت فضای داخلی خالی نیاز دارد،‌ در غیر این صورت نصب موفقیت آمیز نخواهد بود. با توجه به جدول زمانی اعلام شده، انتظار می‌رود میت 9 پرو از امروز این به‌روزرسانی را دریافت کند، در حالی که آنر نوت در اوایل ژانویه 2019 به این آپدیت تجهیز خواهد شد.

قابلیت‌های نسخه آزمایشی EMUI 9

آخرین به‌روزرسانی رابط کاربری EMUI،‌ تغییرات جدیدی را به همراه تمام ویژگی‌های اندروید 9 به گوشی شما می‌آورد. پوسته‌ی سفارشی هواوی با برخی رفع اشکالات و پیشرفت‌ها نسبت به EMUI 8 همراه است. این رابط کاربری جدید برای نمایشگرهای تمام صفحه بهینه‌تر شده و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری را نیز به خدمت گرفته است. آن همچنین ارائه کننده‌ی Computer Mode Version 2.0، پروژکتور بیسیم عمومی از طریق میراکست، یک کلیک روی صفحه برای ضبط و HuaweiShare برای انتقال سریع‌تر فایل‌ها خواهد بود. در اینجا یک مدیریت رمزعبور جدید نیز وجود دارد که از طریق تأیید ID از سوی اسکنر اثر انگشت یا تشخیص چهره، می‌تواند به صورت خودکار فرم مربوط به رمزعبور را پر کند.

منوی تنظیمات 10 درصد کمرنگ‌تر شده و حالا فناوری GPU Turbo 2.0 نیز در آن گمجانده شده که می‌تواند پاسخگویی گوشی را تا 36 درصد افزایش دهد. با این به‌روزرسانی، یک اپلیکیشن دستیار مجازی جدید نیز به گوشی افزوده می‌شود. GPU Turbo 2.0 حالا از بازی‌های بیشتری نسبت به گذشته پشتیبانی می‌کند.

در انتها باید به اضافه شدن ناوبری با ژست‌های حرکتی اشاره کرد که به لطف اندروید پای به دست آمده است. این نسخه‌ی اندروید با حالت باتری تطبیق‌پذیر همراه است که با استفاده از فناوری یادگیری ماشین، به بهبود مدیریت قدرت گوشی می‌انجامد.