ایسوس زنبوک اس 13

ایسوس زنبوک اس 13 معرفی شد؛ ناچ به دنیای لپ تاپ‌ها آمد

ایسوس زنبوک اس 13 (Asus ZenBook S13) با ادعاهایی بزرگ در نمایشگاه CES 2019 رونمایی شد. این اولترابوک «باریک‌ترین حاشیه‌های نمایشگر» را در اختیار داشته و حتی از یک کارت گرافیک مجزا نیز برخوردار است! در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت آن بیشتر آشنا شوید.

حاشیه‌های نمایشگر در حال ناپدید شدن از لپ تاپ‌ها هستند و حالا ایسوس ادعا می‌کند، موفق شده «باریک‌ترین حاشیه‌های نمایشگر» را در لپ تاپ جدیدش که با خود به CES 2019‌ لاس وگاس آورده، به ارمغان بیاورد. به جای آنکه وب کم قسمت بالای نمایشگر را اشغال کند، بر روی کیبورد قرار بگیرد یا حتی حذف شود، ایسوس یک ناچ را به بالای لپ تاپ جدید ایسوس زنبوک اس 13 افزوده است تا از این دوربین میزبانی کند. این ناچ، شبیه به چیزیست که ما معمولا در گوشی‌های هوشمند امروزی می‌بینیم!

ایسوس ادعا می‌کند این حاشیه‌ی باریک نمایشگر، ارائه کننده‌ی نسبت ابعاد 97 درصدی صفحه به بدنه بوده که این به لطف حضور ناچ در بالای صفحه به دست آمده است. حاشیه‌ها در اطراف نمایشگر 13.9 اینچی فول اچ دی ایسوس زنبوک اس 13 فقط 2.5 میلی‌متر هستند، پس به طور کلی این لپ تاپ کوچک‌تر از اغلب لپ تاپ‌های 13 اینچی بازار خواهد بود. زیر قاب این لپ تاپ نیز ما می‌توانیم یک پردازنده نسل هشتمی Intel Core i7، حداکثر 16 گیگابایت رم و حافظه داخلی حداکثری 1 ترابایتی PCIe SSD را داشته باشیم.

یک کارت گرافیک مجزا زیر اولترابوک ایسوس زنبوک اس 13

اما شگفتی ایسوس در اینجاست: این کمپانی یک کارت گرافیک مجزا به نام Nvidia GeForce MX150 را در زیر قاب این لپ تاپ گنجانده است تا لقب «باریک‌ترین لپ تاپ جهان همراه یک کارت گرافیک مجزا» را نیز برای این دیوایس بخرد. اغلب لپ تاپ‌های این رده،‌ به کارت‌های گرافیک داخلی شرکت اینتل تکیه می‌کنند. خبر حضور کارت‌های گرافیک مجزا زیر قاب اولترابوک‌ها، می‌تواند خبر خیلی خوبی برای گیمرها باشد.  این لپ تاپ‌ها باید بتوانند آخرین عناوین بازی‌ها را با وضوح حداقلی، بدون مشکل اجرا کنند. بازی‌هایی نظیر Fortnite حتی می‌تواند در یک نمایشگر با وضوح 1080p، با نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای اجرا شود.

ایسوس زنبوک اس 13

ایسوس زنبوک اس 13 از هر درگاهی که انتظار حضورش در یک لپ تاپ مدرن را داریم، استفاده می‌کند. در اینجا دو درگاه USB-C،‌ یک درگاه USB-A و حتی یک کارتخوان میکرو اس دی نیز دیده می‌شود. ایسوس همچنین یک اسکنر اثر انگشت را نیز در داخل ترک پد این لپ تاپ گنجانده است تا کاربران بتوانند با قابلیت Windows Hello وارد ویندوز 10 شوند. این لپ تاپ قرار است تا چند ماه آینده عرضه شود، اما هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده است.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :