تکنولوژی شارژ سریع کوالکام بهتر عمل می کند یا VOOC شرکت Oppo

تکنولوژی شارژ سریع کوالکام یا Qualcomm Quick Charge 2.0 در برخی از گوشی های رده بالای بازار نظیر Motorola Nexus 6 استفاده شده است.این تکنولوژی مدت زمان شارژ گوشی را به طرز چشم گیری کاهش می دهد.در آن طرف هم کمپانی چینی Oppo فناوری شارژ سریع خود را با نام VOOC معرفی کرده و ادعا میکند که عملکر آن از Quick Charge 2.0 بهتر و سریعتر می باشد.

کوالکام برای معرفی تکنولوژی شارژ سریع خود یک ویدیو منتشر کرده است.در این ویدئو، سه تلفن هوشمند با مدل یکسان قرار گرفته و هر کدام از آنها از یک شارژر مخصوص استفاده می‌کند. تلفنی که سمت چپ قرار دارد، از شارژری با جریان 5 ولت و 1 آمپر، تلفن وسطی از شارژری با جریان 5 ولت و 2 آمپر و تلفن سمت راستی که یک Nexus 6 است، از شارژری با تکنولوژی Quick Charge 2.0 استفاده می‌کند.

همانطور که در این ویدیو مشاهده می کنید تکنولوژی Quick Charge 2.0 سبب شده تا نکسوس 6 پس از گذشت 40 دقیقه زمان، تا 50 درصد شارژ شود.شارژرهای معمولی دیگر نیز نتوانسته‌اند تا آنطور که باید، دستگاه‌های خود را شارژ کنند و سرعت بسیار کمتری نسبت به Quick Charge 2.0 دارند. به همین دلیل شاید تصور کنید که تکنولوژی Quick Charge 2.0، سریع‌ترین روش برای شارژ تلفن همراه باشد اما کمپانی چینی اوپو با معرفی تکنولوژی جدید خود، این تصور را به خیالی باطل تبدیل کرده است!

VOOC quick charging

در تصویر جدیدی که شرکت Oppo منتشر ساخته، ادعا کرده که تکنولوژی شارژ سریع این شرکت با نام VOOC، بسیار بهتر از کوآلکام عمل کرده و می‌تواند تلفن هوشمند شما را در عرضه 30 دقیقه، تا 75 درصد شارژ نماید!

اما موضوعی دیگر نیز وجود داشته و آن، چگونگی انجام این تست و مقایسه‌ی VOOC و Quick Charge 2.0 می‌باشد چرا که در تصویر منتشر شده، اوپو اعلام داشته که Quick Charge 2.0 می‌تواند یک تلفن هوشمند را در عرض 30 دقیقه، تا 60 درصد شارژ کند اما در فیلمی که ما دیده‌ایم، تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام تنها توانسته یک تلفن را در عرض 40 دقیقه، تا 50 درصد شارژ نماید!

به هر شکل باید منتظر اطلاعات بیشتری از این تکنولوژی و دستگاه‌هایی که به صورت کامل از VOOC پشتیبانی می‌کنند، باشیم، چرا که تکنولوژی شرکت کوآلکام، توسط بسیاری از شرکت‌ها و تلفن‌های هوشمند مختلف پشتیبانی می‌شود.

منبع : gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*