گوشی گوگل پیکسل ۴

جزئیاتی از نمایشگر و دوربین گوشی گوگل پیکسل ۴ به بیرون درز کرد

اطلاعات مهمی از دو گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال (Google Pixel 4 and Pixel 4 XL) منتشر شده که می‌تواند جزئیاتی از نمایشگر و پیکربندی دوربین آن را به ما ارائه کند.

شاید این روزها بازار گلکسی نوت 10 سامسونگ داغ باشد٬ اما نمی‌تواند جلوی درز خبرهای مربوط به سایر رقبای آن را بگیرد. شب گذشته اطلاعاتی از گوشی موتورولا وان زوم به بیرون درز پیدا کرد. سپس شاهد انتشار عکسی از گوشی میت 30 پرو برای بار دوم در دنیای واقعی بودیم. و حالا سایت 9To5Google اطلاعات مهم جدیدی را از دو گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال ارائه کرده است.

یک نمایشگر روان که می‌تواند رقیبی برای نمایشگر 90 هرتزی وان پلاس 7 پرو باشد

مطابق گزارش‌های پیشین٬ دو گوشی آینده‌ی گوگل از نمایشگر 5.7 و 6.3 اینچی بهره‌مند خواهند بود. هر دو دارای یک پنل OLED بوده که به ترتیب مدل کوچک‌تر و بزرگ‌تر وضوح 2280×1080 پیکسل و 3040×1440 پیکسلی را ارائه می‌کنند. با این حال برخلاف اکثر پرچمداران سال ٬2019 گوگل نمی‌خواهد نرخ رفرش 60 هرتزی را با آن‌ها همراه کند. در عوض٬ غول اینترنت دنیا یک نمایشگر روان 90 هرتزی مشابه آنچه در دو گوشی وان پلاس 7 پرو و ریزر فون 2 دیده‌ایم را در دو گوشی جدید سری پیکسل به کار خواهد برد.

نسخه‌ی اصلی اسنپدراگون 855 به جای مدل پلاس آن که ماه گذشته معرفی شد٬ قدرتبخش این دو دیوایس خواهد بود. طبق معمول باید این گوشی‌ها از یک رم 4 گیگابایتی بهره‌مند باشند٬ اما گوگل آن را به 6 گیگابایت ارتقاء داده است. فضای ذخیره سازی پیشفرض این خانواده 64 گیگابایتی است٬ گرچه می‌توانیم انتظار یک نسخه‌ی 128 گیگابایتی را نیز داشته باشیم. ضمنا٬ نباید منتظر حضور یک اسلات کارت میکرو اس دی در این گوشی‌ها باشید.

گوشی گوگل پیکسل ۴

دیگر تفاوت در دو مدل معمولی و ایکس ال گوشی گوگل پیکسل ۴ مربوط به باتری آن‌ها است؛ جایی که یک باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی و یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب آن‌ها قرار دارد. دو گوشی پیکسل 3 و 3 ایکسل ال سال گذشته از باتری‌های 2915 و 3430 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کردند. از دیگر ویژگی‌های این دو می‌توان به تجهیز به اندروید 10 کیو٬ یک دستیار مجازی جدید که گوگل همراه اندروید جدید در کنفرانس Google I/O 2019 از آن رونمایی می‌کند و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

یک دوربین تله فوتو و وسیله جانبی شبیه دوربین‌های DSLR

چون دوربین پرچمداران گوگل از زوم واضح پشتیبانی می‌کنند٬ باید اینگونه باشد که سنسور ثانویه یک سنسور فوق عریض باشد. اما بر اساس اطلاعاتی که امروز به دست ما رسیده٬ گوگل می‌خواهد یک سنسور 16 مگاپیکسلی را با یک لنز تله فوتو همراه کند. مشخص نیست این کمپانی چرا چنین تصمیمی گرفته است٬ اما شاید بخواهد با سیستم زوم 5 برابری اپتیکال هواوی پی 30 پرو بدون نیاز به یک لنز پریسکوپی رقابت کند. ترکیب قابلیت نرم افزاری Super Res Zoom با زوم اپتیکال 2 یا 3 برابری می‌تواند چنین چیزی را به ارمغان بیاورد.

شاید دوربین اصلی این دیوایس نیز 12 مگاپیکسلی باشد٬ اما هیچ خبری از حضور یک دوربین فوق عریض در کنار این دو دوربین را تا به حال نشنیده‌ایم. در هر صورت گوگل می‌تواند همه‌ی ما را غافلگیر کند. به تور مثال گوگل می‌تواند سنسور اصلی را با یک دوربین فوق عریض نیز همراه سازد تا بتواند با کراپ کردن عکس‌های واید و بهره‌گیری از نرم افزار ٬Super Res Zoom تصاویری واضح ایجاد کند. در هر صورت گوشی‌های نسل جدید پیکسل٬ از دوربین دوگانه بهره‌مند خواهند بود.

علاوه بر این‌ها٬ گوگل قصد دارد یک وسیله‌ی جانبی شبیه به دوربین‌های DSLR را با پرچمداران آینده‌ی خود همراه کند. هیچ جزئیاتی از این وسیله منتشر نشده است و باید برای آشنا شدن با آن تا زمان معرفی گوشی‌ها منتظر بمانیم.

زمان عرضه گوشی گوگل پیکسل ۴ 

انتظار داریم خانواده پیکسل ۴ گوگل در اوایل ماه اکتبر٬ شاید 8 یا 9 اکتبر (16-17 شهریور) معرفی شوند. همچنین پیش‌فروش آن‌ها نیز یک هفته پس از رویداد معرفی آغاز خواهد شد.