نوکیا 9 پیورویو

دوربین نوکیا 9 پیورویو امتیازی کمتر از حد انتظار در DxOMark کسب کرد

برای مجموعه دوربین نوکیا 9 پیورویو (Nokia 9 PureView) تنها 85 امتیاز در DxOMark به ثبت رسید. یعنی یک امتیاز بیشتر از نوکیا 8 سیروکو و مساوی با آیفون 7 که سه سال از عمر آن می‌گذرد.

گوشی نوکیا 9 در سال جاری با دوربین پنج‌‌گانه منحصر به فرد خود عرضه شد. این مجموعه دوربین که از تکنولوژی کمپانی لایت (Light) بهره می‌برد، با پردازش تصاویر به شیوه‌ی عکاسی محاسباتی (computational photography) کیفیتی را رقم می‌زند که از توان یک دوربین منفرد خارج است؛ حداقل قرار بود این‌طور باشد. اما نتایج تست دوربین نوکیا 9 پیورویو در DxOMark ناامیدکننده بود؛ البته به جز اِعمال افکت بوکه که در این آیتم، حتی از آیفون ایکس اس هم بهتر ظاهر شد.

دوربین نوکیا 9 پیورویو

عملکرد دوربین نوکیا 9 پیورویو در DxOMark: در جمع 85 امتیاز

نوکیا 9 برای ثبت تصاویر از هر پنج دوربین خود استفاده می‌کند؛ همین‌طور اطلاعات عمق‌سنجی که از سنسور ToF جمع‌آوری می‌شود. چنین ترکیبی، سبب شده است که افکت بوکه بی‌نظیر و فوکوس خودکار فوق‌العاده‌ای داشته باشد. همین دو مورد را باید نقاط قوت دوربین نوکیا 9 پیورویو بدانیم.

اما این جمع‌آوری داده‌های تصویری از پنج دوربین، برای بزرگ‌نمایی چندان جواب نداده است؛ در واقع تک دوربین گوگل پیکسل 3 ای عملکرد بهتری در زوم کردن دارد.

دوربین نوکیا 9 پیورویو

نتایج ضبط ویدیو با دوربین دستگاه هم به جز آیتم لرزش‌گیری، تعریف چندانی نداشت. البته این جای تعجب دارد؛ زیرا نوکیا 9 برای فیلم‌برداری تنها از یک دوربین استفاده می‌کند و می‌بایست بهینه‌سازی آن کار ساده‌ای می‌بود.

به هر حال این گوشی هوشمند در مقوله فیلم‌برداری، 80 امتیاز کسب کرد و حتی پایین‌تر از نوکیا 8 سیروکو 82 امتیازی قرار گرفت. ناگفته نماند که لرزش‌گیر ویدویی نوکیا ۹ پیور ویو تنها در حالت 1080p کاربرد دارد و ویدیوهای 4K بدون لرزش‌گیر ضبط می‌شوند.