وان پلاس 8 Pro

مشخصات فنی گوشی وان پلاس 8 Pro و وان پلاس 8 Lite تایید شد

وان پلاس 8 Pro اولین پرچمدار سال 2020 این شرکت گوشی‌ساز چینی است. مشخصات فنی وان پلاس 8 پرو نشان می‌دهد این گوشی با توپ پر به بازار موبایل وارد خواهد شد!

سومین روز از سومین ماه سال 2020 گذشت، اما هنوز خبری از پرچمدار شرکت وان پلاس نیست! وب سایت 91mobiles در همکاری با تعدادی از کارکنان این شرکت چینی، اطلاعات تازه‌ای درباره وان پلاس 8 پرو در اختیارمان قرار داد. ویژگی‌های اعلام شده توسط این وب سایت برای وان پلاس 8 Pro عطش ما برای رونمایی رسمی آن را بیشتر کرد.

گفتی است شرکت OnePlus امسال تصمیم گرفته در شش ماهه اول، به صورت همزمان سه گوشی هوشمند عرضه کند. سومین مدل لایت نام داشته و با قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به مدل پایه و پرو به فروش خواهد رسید.

نکات چندان جدیدی درباره پرچمدار سال 2020 وان پلاس گزارش نشد، اما مشابهت آن‌ها با گزارش‌ها و اخباری که پیشتر دریافت کرده بودیم، مهر تاییدی بر آن‌ها کوبید. چندی پیش، وقتی فروشگاه Giztop این سه گوشی را همراه با مشخصات فنی آن‌ها در وب سایت خود قرار داد، مشخصات فنی وان پلاس 8 ، وان پلاس 8 پرو و 8 لایت فاش شد.

سیستم شارژ وایرلس بسیار سریع وان پلاس 8 Pro

وان پلاس تا امروز مخالف سرسخت فناوری شارژ بدون سیم است. به عقیده این شرکت، تکنولوژی نام برده فاقد سرعت کافی بوده و پیاده‌سازی قطعات سخت افزار مورد نیاز به منظور فراهم شدن پشتیبانی از آن، فقط به افزایش بیهوده قیمت گوشی منجر می‌شود. این در حالی است که قابلیت شارژ وایرلس، اکنون تبدیل به یک هنجار بین پرچمداران شده است.

وان پلاس 8 Pro

دلیل اصلی وان پلاس برای عدم استفاده از قابلیت شارژ وایرلس در گجت‌های اندرویدی خود، سرعت پایین آن است. با این حال طی یک سال اخیر، شرکت‌های چینی نظیر شیائومی و ویوو فناوری‌های شارژ بدون سیم جدیدی، با توانی هم اندازه و حتی بالاتر از توان سیستم‌های شارژ سریع کابلی، ارائه کرده‌اند. به عنوان نمونه باید به پشتیبانی گوشی ویوو اپکس 2020 از فناوری شارژ بی‌سیم 60 واتی اشاره کرد! در نتیجه دیگر بهانه‌ای برای OnePlus وجود ندارد. طبق گزارش جدید، یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های وان پلاس 8 Pro پشتیبانی از سیستم شارژ سریع با سرعتی بالا است.

ویوو اپکس 2020 یک طرح مفهومی بوده و هنوز در قالب محصولی تجاری عرضه نشده است. بهترین تکنولوژی شارژ بدون سیم در دسترس، با توان 40 وات، توسط شیائومی عرضه می‌شود. با این حال توان 30 واتی سیستم شارژ وایرلس وان پلاس 8 پرو همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در نظر داشته باشید در پرچمداران 2020 بسیار گران قیمتی همچون سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، توان شارژ بی‌سیم 15 وات است.

با در نظر گرفتن افزوده شدن قابلیت پشتیبانی از شارژ بدون سیم به پرچمدار پیش روی وان پلاس، می‌توان افزایش قیمت قابل توجهی را برای آن در مقایسه با وان پلاس 7 پرو متصور شد. البته بدون شک قیمت آن، از گوشی 1400 دلاری سامسونگ، پایین‌تر خواهد بود.

پشتیبانی از شبکه 5G

وان پلاس 8 پرو از تکنولوژی‌‌های 5G کنونی و فناوری‌های در دست توسعه، که در سال‌های آتی پیاده‌سازی می‌شوند، پشتیبانی خواهد کرد. احتمالا در وان پلاس 8 تنها به پشتیبانی از فناوری‌های در دسترس نسل پنجم شبکه موبایل بسنده می‌شود. به عبارتی OnePlus بهترین‌ها را برای مدل Pro رزو خواهد کرد.

داشتن نمایشگر بزرگ، پشتیبانی از استاندارد مقاومتی IP68 (برای اولین مرتبه) به منظور فراهم شدن قابلیت جلوگیری از نفوذ آب، استفاده از یک باتری بزرگتر و مجهز شدن به یک دوربین اصلی چهارگانه از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های گوشی وان پلاس 8 Pro با مدل پایه به شمار می‌روند. مجهز شدن به نمایشگری با پشتیبانی از نرخ‌ تازه‌سازی 120 هرتز به منظور رقابت با صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S20 Ultra، محتمل است.

گوشی هوشمند اقتصادی وان پلاس 8 Lite

وان پلاس در نهایت برای باقی ماندن در دایره رقابت، مجبور به پیاده‌سازی قابلیت‌هایی نظیر مقاومت در برابر نفوذ آب و همچنین پشتیبانی از شارژ وایرلس شد، امکاناتی که پیشتر برای پایین نگه داشتن قیمت پرچمدارانش، از آن‌ها حذف می‌کرد. اما شرکت چینی نام برده هنوز قصدی برای ترک بازار میان‌رده‌ها ندارد.

گوشی وان پلاس 8 لایت دارای نمایشگری 6.4 اینچی بوده و قیمت آن 400 دلار خواهد بود. برای مقایسه باید بدانید گوشی وان پلاس 7 به قیمت 700 دلار به فروش می‌رسد. با توجه به بهبودهای زیاد پرچمداران سال 2020 شرکت، قیمت وان پلاس 8 و مخصوصا 8 پرو افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وان پلاس 8 lite

زیاد خوشحال نباشید! با پرداخت 400 دلار، قاتل پرچمداری مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 دریافت نخواهید کرد، چرا که چیپست وان پلاس 8 Lite، مدیاتک Dimensity 1000 است. با وجود قیمت پایین گجت، نمایشگر آن همچنان از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعت بوده و سیستم شارژ سریع کابلی آن دارای توان 30 وات است. میزان رم و فضای ذخیره‌سازی داده به ترتیب 8 گیگابایت و 128 گیگابایت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*