نمایشگر وسط فرمان

نمایشگر وسط فرمان ، اختراع جذاب هیوندای به خودروها می‌آید

نمایشگر وسط فرمان به عنوان اختراع جدید و جذاب هیوندای به ثبت رسید. به واسطه اختراع جدید این شرکت کره‌ای تمام اطلاعات مورد نیاز راننده در نمایشگر بزرگ نصب شده در غربیلک فرمان نمایش داده خواهد شد.

از زمانی که گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند به شکل جدی وارد زندگی بشر شدند، خودروسازان نیز تصمیم گرفتن با استفاده از نمایشگرهای بزرگ هوشمند محصولات خود را همگام با نیاز مشتریان به‌روز کنند و محصولات مدرنی را در اختیار مشتریان قرار دهند؛ نمایشگرهایی که امروزه نقش زیادی در رانندگی ایفا می‌کنند و اطلاعات مهمی را از بخش‌های مختلف خودرو در اختیار سرنشینان به ویژه راننده قرار می‌دهند، اما در این راستا شرکت کره‌ای هیوندای تصمیم گرفت تا غربلیک فرمان را از نو طراحی کند و اطلاعات مورد نیاز را از نمایشگر بزرگ نصب شده در غربیلک فرمان به راننده نشان دهد.

جزئیاتی از نمایشگر وسط فرمان هیوندای

نمایشگر وسط فرمان

هیوندای به تازگی پتنت جدیدی از یک غربیلک فرمان با نمایشگری در وسط را در کشور آلمان به ثبت رساند و طبق آن قرار است یک نمایشگر بزرگ هوشمند را در وسط فرمان جای دهد. البته این نخستین بار نیست که این خودروساز کره‌ای به دنبال ثبت چنین طرحی است؛ زیرا هیوندای در سال 2019 نیز از طرح مطالعاتی کاکپیت مجازی پرده برداشت که در آن دو نمایشگر بزرگ در مرکز فرمان نصب می‌شدند و به دلیل لمسی بودن این نمایشگر دیگر به وجود دکمه‌های فیزیکی روی فرمان نیازی نبود.

نمایشگر وسط فرمان

هیوندای نسبت به طرح 2019 تغییرات بیشتری را در غربیلک فرمان جدید خود در نظر گرفته است و احتمالا فرمان در محلی که بوق خودرو قرار دارد نصب خواهد شد. در واقع این نمایشگر نقش پشت آمپرها و نشان‌دهنده اطلاعات خودرو را ایفا خواهد کرد.

اکنون این سوال مطرح می‌شود با چنین طرحی کیسه هوا در کجای فرمان جای خواهد گرفت؟ که در پاسخ باید گفت کیسه هوا قرار است در داخل فرمان جاسازی شود و به همین دلیل در زمان باز شدن کیسه هوا به نمایشگر آسیبی وارد نخواهد شد. گفتنی است با مشاهده تصویری از فرمان کانسپت جنسیس مینت که در زیر درج شده می‌توان این اختراع جدید هیوندای را درک کرد.

نمایشگر وسط فرمان

کانسپت جنسیس مینت

هیوندای قصد دارد با اختراع چنین فرمانی یک داشبورد یکدست را ارائه دهد. هرچند این اختراع جدید هیوندای بسیار هوشمندانه محسوب می‌شود، اما از اینکه چه خودروهایی در ابتدا به این نوع فرمان مجهز خواهند شد اطلاعاتی در دست نیست و هیوندای هنوز نیز جزئیات کاملی از آن را منتشر نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*