از تبلیغات درون اپلیکیشن چقدر می‌توان درآمد داشت؟

با در نظر گرفتن داغ شدن موضوع استفاده از اپلیکیشن‌ها بین ایرانی‌ها، نمایش تبلیغات درون اپلیکیشنی به یکی از موثرترین و جذاب‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد تبدیل شده است.

چه تبلیغاتی را می‌توانید در اپلیکیشن نمایش دهید؟ چطور را افزایش دهید؟ چه راهی برای نمایش بیشتر تبلیغات دارید؟ سهم صاحب اپلیکیشن از درآمد تبلیغات درون برنامه ای چقدر است؟

در این مقاله، قرار است به تمام این پرسش‌ها پاسخ دهید تا ببینید چه فرصت نابی برای کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه‌ای پیش روی شماست.

تبلیغات در اپلیکیشن یعنی چه؟

به تبلیغاتی که داخل اپلیکیشن‌های موبایل نمایش داده می‌شوند، تبلیغات در اپلیکیشن (تبلیغات درون برنامه‌ای) می‌گویند.

  • تبلیغات شامل تصویر و متن

معمولاً به‌صورت بنرهای تصویری در بالا یا پایین صفحه اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند. این تصاویر از نظر ظاهری جدا از فضای اپلیکیشن دیده می‌شوند تا بتوانند توجه مخاطب را جلب کنند.

  • تبلیغات بینابینی

در زمان‌های انتقال داخل اپلیکیشن، مانند بین ۲ مرحله از بازی، نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات معمولاً تمام‌صفحه هستند و توجه کاربر را بیشتر به خود جلب می‌کنند.

  • تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی به‌‌منظور جذب حداکثر توجه کاربران طراحی می‌شوند و به‌شکل‌های مختلف در اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های موبایلی نمایش داده می‌شوند.

مثلاً ممکن است به‌جای تصویر، ویدیوی تبلیغاتی در پنجره بینابینی ظاهر شود. مدل دیگری هم که در بازی‌ها بسیار محبوب است، مدل جایزه‌دار است که کاربر با رضایت شخصی تصمیم می‌گیرد به‌ازای دریافت پاداش (مثلاً جان اضافه) ویدیویی را کامل ببیند.

  • تبلیغات همسان

تبلیغات همسان طوری طراحی می‌شوند که با محتوای اصلی اپلیکیشن هماهنگ باشند؛ به‌گونه‌ای که کاربران هنگام مشاهده آن‌ها، احساس نمی‌کنند با یک تبلیغ مواجه هستند.

چطور با نمایش تبلیغات در اپلیکیشن کسب درآمد کنیم؟

قبل از هر چیز باید جایگاه‌های تبلیغاتی مناسب را در اپلیکیشن خود ایجاد کنید. سپس ۲ راه دارید:

  • به‌عنوان نمایش‌دهنده با پلتفرم‌های تبلیغاتی مثل ادیوری همکاری کنید
  • مستقیماً با کسب‌وکارها وارد مذاکره شوید

گزینهٔ اول برای کسب درآمد بیشتر بهتر است؛ چون پلتفرم‌ها با کسب‌وکارهای مختلفی کار می‌کنند و این باعث می‌شود خیالتان از پر بودن همیشگی جایگاه‌های تبلیغاتی اپلیکیشن راحت باشد.

مثلاً پلتفرم تبلیغات درون اپلیکیشنی ادیوری به آدرس adivery.com با بیش از ۱۰ هزار کسب‌وکار ایرانی با موضوع‌های متنوع همکاری می‌کند و با کمک الگوریتم‌های هوشمند خود، تبلیغی مرتبط با پرسونای کاربر اپلیکیشن شما نمایش می‌دهد.

هماهنگی بین تبلیغ و پرسونای کاربر اپلیکیشن باعث می‌شود کاربران بیشتر از تبلیغات استقبال کنند؛ استقبال بیشتر هم به‌معنای درآمد بیشتر است!

پس از ثبت‌نام در ادیوری، ۷۰ درصد مجموع درآمد حاصل از تبلیغاتی که در اپلیکیشن شما نمایش داده می‌شود، به‌عنوان سهم و درآمدتان از تبلیغات در نظر گرفته می‌شود و ۳۰ درصد هم سهم ادیوری است.

مثلاً اگر از طریق نمایش تبلیغات در اپلیکیشن شما روزانه ۲ میلیون درآمد حاصل شود، در پایان ماه ۴۲ میلیون تومان سهم شما می‌شود.

یکی دیگر از پلفترم‌های معروف و محبوب، ادموب است که سهم شما در صورت همکاری با آن‌ها ۶۰ درصد است.

چه عواملی بر درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای تاثیر می‌گذارد؟

درآمد حاصل از تبلیغات درون برنامه‌ای بستگی به عواملی مانند تعداد کاربران فعال اپلیکیشن، میزان تعامل کاربران، موقعیت جغرافیایی و نوع تبلیغ دارد. بهینه‌سازی این عوامل می‌تواند باعث افزایش درآمد شما شود.

  • تعداد کاربران فعال اپلیکیشن

هرچه تعداد کاربران فعال اپلیکیشن بیشتر باشد، فرصت‌های بیشتری برای نمایش تبلیغات و در نتیجه کسب درآمد وجود دارد.

کاربران فعال به‌عنوان مخاطبان اصلی تبلیغات عمل می‌کنند و میزان درآمدزایی مستقیما با تعداد دفعات نمایش تبلیغات به آن‌ها مرتبط است.

  • میزان تعامل کاربران با تبلیغات

این موضوع شامل کلیک کردن روی تبلیغات، تماشای ویدئوهای تبلیغاتی و انجام اقدامات درخواستی در تبلیغ است و در تعیین میزان درآمد نقش مهمی دارد.

  • موقعیت جغرافیایی کاربران

برخی مناطق به‌دلیل قدرت خرید بالاتر یا علایق خاص، ممکن است برای تبلیغ‌کنندگان جذاب‌تر باشند.

  • نوع و فرمت تبلیغات

تبلیغات ویدیویی، به‌ویژه بینابینی و جایزه‌دار نرخ تعامل بالاتری دارند و درآمد بیشتری ایجاد می‌کنند.  تبلیغات همسان که به‌شکل طبیعی در محتوای اپلیکیشن قرار می‌گیرند، شانس زیادی برای تعامل بیشتر دارند و درآمد بیشتری هم ایجاد می‌کند.

برای به حداکثر رساندن درآمد توصیه می‌شود تمام جایگاه‌ها را – در صورت امکان – در اپلیکیشن خود داشته باشید.

استراتژی‌های قیمت‌گذاری تبلیغات درون برنامه‌ای

استراتژی‌های قیمت‌گذاری در تبلیغات درون برنامه‌ای شامل مدل‌های مختلفی مانند پرداخت به‌ازای نمایش (CPM)، پرداخت به‌ازای کلیک (CPC) و پرداخت به‌ازای اقدام (CPA) است.

معمولاً تبلیغات اقدامی (CPA) درآمد بیشتری برای اپلیکیشن‌ها دارند؛ چرا که کسب‌وکار وقتی هزینهٔ تبلیغات را می‌پردازد که کاربر اپلیکیشن شما اقدامی مثل ثبت‌نام در سایت، نصب اپلیکیشن یا خرید را انجام دهد.

بهینه‌سازی تبلیغات برای افزایش درآمد

بهینه‌سازی تبلیغات درون برنامه‌ای شامل تجزیه و تحلیل داده‌های کاربری، آزمایش با قالب‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی مختلف و تطبیق محتوای تبلیغ با علایق کاربران است.

استفاده از الگوریتم‌های هوشمند برای نمایش تبلیغات به کاربرانی که بیشترین احتمال تعامل را دارند، می‌تواند درآمد را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد. پلتفرم‌هایی مثل ادیوری این کار را برای شما انجام می‌دهند.

از طرفی، باید مطمئن شوید تبلیغات به‌تعداد کافی در اپلیکیشن نمایش داده شود. مثلاً نباید در هر توقف و انتقال یک تبلیغ بینابینی بالا بیاید؛ چون به تجربه کاربری آسیب وارد می‌کند.

شما می‌توانید در هر نقطه از اپلیکیشن یک تبلیغ نمایش دهید؛ ولی اگر به تجربه کاربری توجه نکنید، بعد مدتی تعداد حذف‌ اپلیکیشن به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و شما می‌مانید و هیچ درآمدی!

از طرفی، وقتی تعامل با تبلیغ به‌دلیل جایگاه بد، زیاد نباشد، کسب‌وکارها شما را در لیست سیاه قرار می‌دهند و تعداد تبلیغات کمتری نصیب شما می‌شود.

حفظ تعادل بین درآمدزایی از تبلیغات و ارائه تجربه کاربری بی‌نقص یکی از بزرگترین چالش‌های تبلیغات درون برنامه‌ای است.

ایجاد یک سیاست دقیق برای انتخاب و نمایش تبلیغات، به‌گونه‌ای که باعث اختلال در تجربه کاربری نشود، می‌تواند به حل این چالش کمک کند.

با پلتفرم ادیوری از تبلیغات درون اپلیکیشن درآمد کسب کنید

تبلیغات درون اپلیکیشنی فرصت‌های قابل توجهی برای کسب درآمد ایجاد می‌کند، ولی موفقیت در این زمینه نیازمند درک عمیقی از بازار، مخاطبین هدف و تکنولوژی‌های تبلیغاتی است.

با توجه به رقابت شدید در بازار اپلیکیشن‌ها، توسعه‌دهندگان باید به‌طور مداوم رویکردهای تبلیغاتی خود را بهینه‌سازی کنند تا بتوانند از پتانسیل درآمدی اپلیکیشن‌های خود نهایت استفاده را ببرند.

در این مسیر، استفاده از داده‌ها و فناوری‌های تحلیلی برای درک بهتر رفتار کاربران، انتخاب دقیق‌ترین فرمت‌های تبلیغاتی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند اهمیت ویژه‌ای دارد.

پلتفرم ادیوری هم با کمک الگوریتم‌های هوشمند خود و توجه به پرسونای کاربر اپلیکیشن و هم همکاری با هزاران کسب‌وکار، به شما کمک می‌کند بهترین تجربه را برای کاربران اپلیکیشن خود رقم بزنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*