تغییر کامل دامنه توییتر به ایکس توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک برای همیشه توییتر را نابود کرد

ایلان ماسک رسماً اعلام کرد که نشانی توییتر به‌صورت کامل در حال تغییر است تا کاربران این پلتفرم پرطرفدار برای همیشه با آن خداحافظی کند.

ایلان ماسک با خریداری توییتر در اواخر 2020 که البته با حواشی همراهی فراوان بود، شوکی به دنیای تکنولوژی وارد کرد. سپس مسیر او به‌عنوان مدیرعامل جدید توییتر برای تغییر هویت آن به ایکس و پیاده‌سازی استراتژی‌های بحث‌برانگیزش پر سر و صدا شد و با موجی از واکنش‌ها از سوی خبرنگاران، فعالان و کاربران قدیمی این شبکه اجتماعی پرطرفدار همراه بود. جدیدترین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که در ادامه اقدامات ایلان ماسک برای شکل‌دهی به برند جدید این پلتفرم، نشانی یا URL آن به‌صورت کامل به X.com تغییر پیدا کرده است.

خداحافظی با دامنه توییتر، قدم آخر ایلان ماسک

به‌تازگی کاربران توییتر یا ایکس کنونی متوجه شدند که با تایپ کردن Twitter.com مستقیماً به دامنه X.com هدایت می‌شود. ایلان ماسک هم در توییتی رسماً تایید کرد که URL این پلتفرم به X.com تغییر کرده است. حتی پیامی به کاربران نمایش داده می‌شود که از تغییر URL آن خبر می‌دهد. در این پیام همچنین ذکر شده است که با وجود تغییر صورت گرفته، تنظیمات مربوط به حریم خصوصی و حفاظت از داده‌های کاربران کماکان بلاتغییر باقی می‌ماند.

پیش از این، برخی از کاربران که با تایپ کردن Twitter.com وارد این پلتفرم می‌شدند کماکان همین نشانی را در بالای مرورگرشان مشاهده می‌کردند. در همان حال، کاربران در صورت استفاده از گزینه اشتراک‌گذاری، لینک توییت‌ها را با نشانی X.com دریافت می‌کردند. حتی هنوز بعضی از کاربران نشانی Twitter.com را مشاهده می‌کنند که مشخص نیست دقیقاً تا چه زمانی پایدار خواهد ماند.

تغییر کامل دامنه توییتر به ایکس توسط ایلان ماسک

البته به‌نظر نمی‌رسد برنامه‌های ایلان ماسک برای ایکس یا توییتر سابق صرفاً به تغییر نام و هویت بصری محدود شود. ماسک پیش‌تر از سوپراپ ایکس گفته بود؛ یک برنامه همه‌کاره که به ویچت، پلتفرم بزرگ کمپانی چینی تنسنت شباهت خواهد داشت. ماسک حتی توسعه سرویس XMail به‌عنوان رقیب جیمیل را تایید کرده بود.

توییتر یا ایکس کنونی، تنها شرکت ایلان ماسک نیست که از حرف «ایکس» در نام یا المان‌های دیگر برند خود استفاده می‌کند. جدیدترین شرکت این کارآفرین مشهور که روی هوش مصنوعی تمرکز دارد xAI نام گرفته است و شرکت پیشرو او در حوزه هوافضا هم اسپیس ایکس نام دارد. با وجود این، ماسک مدت‌ها قبل از این در سال 1999 یک کسب‌وکار خدمات مالی با دامنه X.com راه‌اندازی کرده بود که در نهایت به بخشی از پی پال تبدیل شد.

از دست ندهید:
خودروسازان چینی رسماً به جنگ ایلان ماسک آمده‌اند ایلان ماسک در بحران؛ حمله سهامداران تسلا به مرد مریخی ایلان ماسک: هوش مصنوعی تا سال آینده از هر انسانی باهوش تر می‌شود محصول جدید تسلا، تاکسی بدون راننده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*