چیپست اسنپدراگون 835

کوالکام با چیپست اسنپدراگون 835 به نمایشگاه CES 2017 می‌آید

کمپانی پرآوازه کوالکام، رهبر چیپست های قدرتمند موبایلی جهان در صفحه رسمی توییتر خود عنوان کرده است که همراه با معرفی کامل چیپست اسنپدراگون 835 (Qualcomm Snapdragon 835) خود پا به نمایشگاه CES 2017 خواهد گذاشت. در حالی که ما تا بدین لحظه، اطلاعات بسیار محدودی را از این تراشه موبایلی قدرتمند در دست داریم، این توییت ارسالی نشان می‌دهد که تا چند روز دیگر شناخت نسبتا کاملی را از پرچمدار تراشه های موبایلی سال 2017 به دست خواهیم آورد.

از آنجایی که فعالیت کوالکام تنها به حوزه تولید چیپ مخصوص گوشی های بالارده اندرویدی محدود نیست، ما انتظار رونمایی از چیپست های جدید خانواده اسنپدراگون این شرکت در طبقه‌بندی‌های متفاوتی برای گوشی های میان رده و رده ابتدایی را نیز طی این نمایشگاه حوزه تکنولوژی خواهیم داشت.

با تمام این تفاسیر، اطلاعات محدود ما از این تراشه می‌تواند به نتیجه گیری درست ما کمک شایانی کند. برای تولید این چیپ از پردازش 10 نانومتری استفاده شده است تا آن را نسبت به سایر چیپست‌ها نظیر اسنپدراگون 820 و غیره، از نظر ابعاد کوچکتر کرده تا آن با انرژی بیشتر جای کمتری را نیز اشغال کند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که این چیپست با افزایش بهره وری پردازش و همچنین مدیریت قدرت همراه بوده است. پیشرفت حاصل شده می‌تواند به گوشی های هوشمند کوچک و یا حتی گوشی هایی همراه با باتری بزرگ که فضای کمتری را به پردازنده جهت پردازش می‌دهند، کمک کند. بی‌تردید باتری های بزرگ‌تر با مدیریت قدرت بیشتری همراه بوده‌اند، اما تنها یک راه برای افزایش آن‌ها وجود داشت.

چیپست اسنپدراگون 835

ارتقا اسنپدراگون 821 به چیپست اسنپدراگون 835 چقدر بزرگ خواهد بود؟

حرکت پیشین کمپانی کوالکام در ارتقا چیپست اسنپدراگون 820 به 821، باعث بهبود متوسط 10 درصدی در آن شد. همین رویه قطعا بین دو چیپست اسنپدراگون 835 و 821 نیز تکرار خواهد شد ولی این بار به نظر می‌رسد عملکرد و قدرت، در مقایسه با نسل گذشته به مراتب ارتقا بزرگ‌تری را به خود خواهد دید.

هنوز زمان آن  فرا نرسیده است تا به طور دقیق‌تری مغز متفکر جدید خانواده اسنپدراگون و میزان ارتقا آن را مورد ارزیابی قرار دهیم. هنوز مشخص نیست که چه پردازنده گرافیکی در Snapdragon 835 قرار گرفته و یا دقیقا چه میزان بهبود در عملکرد پردازش این بخش، توسط تراشه جدید کوالکام به بار خواهد نشست. دیگر مقوله‌ی بزرگی که همچنان ناشناخته باقی مانده، دستگاه‌هاییست که قرار است با این چیپست  روانه بازار شوند، اگر چه طی هفته‌های گذشته اخبار و شایعات زیادی در این خصوص شنیده شده است.

لازم به ذکر است که نمایشگاه CES 2017 از تاریخ 14 الی 19 دی برگزار خواهد شد. گجت نیوز تازه‌ترین اخبار مربوط به این نمایشگاه بزرگ بین المللی را پوشش خبری کامل خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*