آزمایش قابلیت مکان یابی واقعیت افزوده در گوگل مپس آغاز شده است

آزمایش قابلیت مکان یابی واقعیت افزوده در گوگل مپس آغاز شده است

در جریان کنفرانس گوگل I/O که برای توسعه دهندگان این کمپانی در سال گذشته برگزار شد، گوگل از چند قابلیت جدید سیستم گوگل مپس برای افراد پیاده رونمایی کرد که حالا به نظر می‌رسد قابلیت مکان یابی از طریق واقعیت افزوده در حال تست شدن است.

از طریق قابلیت مکان یابی واقعیت افزوده گوگل مپس (Google Maps AR navigation) کاربران پیاده می‌توانند با استفاده از دوربین پشتی دیوایس مسیر پیش رو را به صورت زنده مشاهده کنند و فلش‌هایی بر روی صفحه مسیر درست را به آنها نشان می‌دهد. این فلش‌ها به صورت واقعیت افزوده مسیری که کاربر باید در آن قدم بگذارد را نشان می‌دهند و و این قابلیت جدید در حال حاضر توسط راهنماهای محلی که به طور پیوسته در حال استفاده از اپلیکیشن و بررسی آن هستند، در حال تست شدن است.

آزمایش قابلیت مکان یابی واقعیت افزوده در گوگل مپس آغاز شده است

طبق گزارش وال استریت ژورنال که موفق به تست این قابلیت جدید شده است، زمانی که شما برای پیدا کردن کافی شاپ‌ها جستجو کرده و یکی از آنها را انتخاب می‌کنید، یک گزینه جدید به نام Start AR اضافه می‌شود که با فشار دادن دکمه‌ی آن، اپلیکیشن به سرعت به حالت نمای زنده تغییر حالت می‌دهد و از کاربر اسمارت فون می‌خواهد تا دوربین گوشی را به اطراف حرکت دهد تا موقعیت آن شناسایی شود. زمانی که گوگل مپ به طور دقیق متوجه مکان کاربر می‌شود، اپلیکیشن، نمای دریافت شده از دوربین را با اطلاعات خیابان که بر روی سرورهای گوگل ذخیره شده است هماهنگ‌سازی می‌کند.

بعد از آن فلش‌های بسیار بزرگی بر روی صفحه نمایش داده می‌شود که مسیر درست برای قدم گذاشتن را نشان می‌دهند. گوگل اعلام کرده است که قابلیت مکان‌یابی واقعیت افزوده برای استفاده در حالت رانندگی طراحی نشده است. راچل اینمن (Rachel Inman) که مدیر این پروژه در گوگل محسوب می‌شود، می‌گوید که قابلیت ناوبری گوگل مپس از طریق واقعیت افزوده برای مواقعی است که به طور مثال شما می‌خواهید از ایستگاه مترو خارج شوید و جهت درست را نمی‌دانید. در ضمن زمانی که گوشی را چند ثانیه پایین نگه دارید، این حالت واقعیت افزوده جای خود را به همان رابط کاربری کلاسیک گوگل مپس می‌دهد که حالت نقشه استاندارد را به شما نمایش خواهد داد. این موضوع به دلیل این طراحی شده تا کاربران توجه بسیار زیادی به نمایشگر خود نداشته باشند و حادثه‌ای برای آنها رخ ندهد و هشدارهایی نیز درون خود اپلیکیشن به این منظور طراحی شده است.

تاریخ عرضه قابلیت مکان یابی AR برای گوگل مپس 

آزمایش قابلیت مکان یابی واقعیت افزوده در گوگل مپس آغاز شده است

اگر کاربر بدون توجه به محیط اطراف خود و یادآور های اپلیکیشن همچنان هم از این حالت استفاده کند، نمایشگر به طور اتوماتیک تاریک می‌شود تا علاوه بر کاهش مصرف باتری، از وقوع حادثه برای کاربر جلوگیری کند. البته طبق اعلام گوگل این قابلیت جدید مدتی زمان می‌برد تا برای عرضه عمومی آماده شود، اما بعد از انتشار رسمی، آن‌هایی که از اپلیکیشن نقشه گوگل برای جهت یابی در حالت پیاده استفاده می‌کنند وارد یک دنیای جدیدی خواهند شد؛ جایی که آنها با  عبور از کنار مکان‌های مختلف اطلاعاتی درباره مسیر و آن نقطه دریافت خواهند کرد.

همچنین آنهایی که در کشورهای دیگر اقدام به پیاده‌روی می‌کنند، می‌توانند از قابلیت مکان یابی واقعیت افزوده در کنار سرویس گوگل ترنسلیت استفاده کنند تا در همان نمای زنده، تصاویر و متون تابلوها را به زبان مادری خودشان مشاهده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*