رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس ال

رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس ال منتشر شد

رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس ال (Google Pixel 3a and 3a XL) منتشر شد. این رندرها، طراحی قاب جلویی گوشی و شباهت ظاهری آن‌ها با پیکسل 3 را تایید می‌کنند.

کمتر از سه هفته تا رونمایی رسمی از دو گوشی میان‌رده گوگل پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس ال باقی مانده است، اما پیش از رویداد رسمی گوگل، ظاهرا رندرهای رسمی این دو گوشی به بیرون درز پیدا کرده که می‌تواند قاب جلویی آن‌ها را افشا کند.

حاشیه‌های زیاد، دوربین‌های جذاب

پیرو موارد به بیرون درز کرده در گذشته، رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3 ای و برادر بزرگ‌تر آن نشان می‌دهند که شباهت زیادی بین این دو و نسخه اصلی پیکسل 3 وجود دارد. آن‌ها ارائه کننده‌ی تجربه‌ی منحصر به فردی از اندروید 9 پای همراه نمایشگرهای بلند قامت خود خواهند بود.

رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس ال

البته نسبت ابعاد پنل نمایشگر این گوشی‌ها کمی متفاوت است. در حالی که نسبت ابعاد پیکسل 3 18:9 بود، نسبت ابعاد در این دو مدل 18.5:9 است. این دو همچنین دارای حاشیه‌های بسیار ضخیمی در اطراف نمایشگر خود هستند. ما در دومین نسل گوشی‌های پیکسل شاهد حضور اسپیکرهای استریو بودیم، اما گوگل برای کاهش قیمت این دو دیوایس اسپیکرهای جلویی را از زیر قاب حذف کرده و تنها از یک اسپیکر بالایی استفاده کرده است.

یکی دیگر از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها، در دوربین سلفی این دو گوشی میان‌رده است. پیکسل 3 از یک سنسور با لنز عریض استفاده می‌کرد، اما در گوشی های خانواهد پیکسل 3 ای این لنز حذف شده است. ضمنا باید اشاره کنیم که این دو گوشی هوشمند همچنان از دوربین پشتی مدل‌های پرچمدار خود استفاده می‌کنند. در حقیقت دوربین‌ها یکی از مهم‌ترین نقاط فروش این گوشی‌ها خواهند بود.

جک هدفون با مشخصات میان‌رده

گرچه طراحی قاب پشتی این دو گوشی هنوز نامشخص است، ولیکن هر دو مدل همچنان از همان زبان طراحی دیگر گوشی‌های شرکت گوگل بهره‌مند خواهند بود. هرچند برای مهار هزینه‌ها، به جای استفاده از قاب شیشه‌ای مشابه گوشی‌های پرچمدار، در این دو شاهد استفاده از قاب پشتی پلاستیکی خواهیم بود.

زیر قاب دو گوشی گوگل پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس ال می‌توانیم شاهد حضور تراشه‌ی اسنپدراگون 670 به جای تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون 845 باشیم. این تراشه می‌تواند با 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه‌ی داخلی همراه باشد؛ گرچه شایعات از عرضه‌ی یک مدل با حافظه‌ی 32 گیگابایتی نیز خبر می‌دهند. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از سیم کارت‌های الکترونیکی (eSIM) و فریم حساس به لمس Active Edge اشاره کرد. این گوشی‌های میان‌رده همچنین از تراشه‌ی امنیتی Titan M گوگل نیز برخوردارند.

رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3 ای و 3 ای ایکس ال

در انتها باید به بازگشت جک 3.5 میلی‌متری به گوشی‌های گوگل که از سال 2016 اشاره کرد. شما می‌توانید دو گوشی خانواده گوگل پیکسل 3 ای را با شارژ 18 وات و یک درگاه USB-C شارژ کنید. ضمن آن که مدل اصلی از یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد، اما هنوز مشخصات باتری مدل بزرگ‌تر مشخص نیست.

17 اردیبهشت منتظر یک رونمایی جذاب باشید

عکس تبلیغاتی که در پس‌زمینه‌ی رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3 ای قرار دارد، تاریخ رونمایی از دو گوشی این خانواده نیز ذکر شده است. ظاهرا گوگل می‌خواهد 17 اردیبهشت ماه و در کنفرانس توسعه دهندگان خود (Google I/O) از گوشی‌های میان‌رده خود پرده برداری کند.

انتظار می‌رود قیمت دو مدل اصلی و ایکس ال به ترتیب 400 و 500 دلار باشد. همچنین این گوشی‌ها در سه رنگ مختلف عرضه می‌شوند.