سامسونگ گلکسی نوت 20

آخرین اخبار سامسونگ گلکسی نوت 20 ؛ مشخصات فنی، قیمت، امکانات و بیشتر

با معرفی خانواده گلکسی اس 20 و پس از فروکش کردن هیجان اولیه، به تدریج سامسونگ گلکسی نوت 20 (Galaxy Note 20) در کانون توجهات قرار خواهد گرفت. اما از گلکسی نوت ۲۰ چه می‌دانیم؟

رونمایی از خانواده گلکسی نوت 10 در تابستان گذشته، محصولات سری Note سامسونگ را وارد عصر تازه‌ای کرد. این گوشی‌ها نه تنها گلچینی از امکانات قدیمی را داشتند؛ بلکه قابلیت‌های جدید زیادی را نیز به خود دیدند. هنوز اطلاعات دقیقی از جانشینان آن‌ها موجود نیست و شاید برخی از شایعات، رنگ واقعیت به خود نگیرند؛ ولی در اینجا می‌خواهیم به بیان هرآنچه بپردازیم که از سامسونگ گلکسی نوت 20 می‌دانیم.

انتظارات از سامسونگ گلکسی نوت 20

کمپانی کره‌ای هنگام تولید گلکسی نوت 10 رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت و بیشتر سعی در ارائه یک گوشی خوب داشت تا دستگاهی که انواع و اقسام امکانات را در خود بگنجاند. مثلا سنسور ضربان قلب در آن وجود ندارد و اگر چنین قابلیتی را می‌خواهید باید یک گلکسی واچ بگیرید. خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم نیست و می‌توانید برای اتصال راحت بلوتوثی، از گلکسی بادز استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی نوت 10

شاید این تغییرات، خوشایند خیلی از کاربران نبوده باشد؛ ولی یک پرچمدار بی‌رقیب، می‌تواند همه را راضی نگه دارد. پس سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ برای جلب رضایت همگان، باید بهتر از همیشه ظاهر شود و معدود عیب‌های نسل قبل (مانند نویز پس‌زمینه) را نداشته باشد.

طراحی و صفحه نمایش

تاکنون بسیاری از گوشی‌های هوشمند را با ناچ یا نمایشگر حفره‌دار دیده‌ایم؛ اما همه این راهکارها، موقتی هستند. در واقع تولیدکنندگان موبایل، می‌خواهند راهی برای پنهان‌سازی دوربین سلفی بیابند تا یک طراحی تمام صفحه واقعی با حاشیه‌های حداقلی را ارائه دهند.

بعضی از کمپانی‌ها، ماژول‌های دوربین چرخان یا پاپ آپ را امتحان کرده‌اند. برخی دیگر، یک نمایشگر ثانویه را در پشت گوشی قرار داده‌اند تا امکان استفاده از دوربین‌های عقب برای گرفتن عکس سلفی فراهم شود و نیازی به وجود دوربین در پنل جلو نباشد. سامسونگ هم در گلکسی ای 80 از دوربین چرخان استفاده کرد؛ اما به نظر می‌رسد دست‌کم برای پرچمداران خود، چنین چیزی را نمی‌پسندد.

سامسونگ گلکسی نوت 20

اعضای خانواده گلکسی اس 20 مانند گلکسی نوت 10، یک نمایشگر حفره‌دار برای میزبانی از دوربین سلفی دارند. اما در سامسونگ گلکسی نوت 20 شاید این دوربین زیر پنل آمولد پنهان باشد و فقط در زمان استفاده، آشکار شود.

اخیرا دوربین زیر نمایشگر را در مدل‌های آزمایشی برخی از گوشی‌های چینی دیدیم. گفته می‌شود سامسونگ هم از چند ماه قبل، در حال کار روی این تکنولوژی بوده و چه بسا گلکسی نوت 20 به عنوان نخستین پرچمدار کمپانی، از آن بهره‌مند شود. ظاهر مستطیل‌شکل دستگاه با گوشه‌های قائم و وجود یک ماژول دوربین بزرگ در پنل عقب نیز محتمل است.

سخت افزار

مدل‌های 2020 گلکسی نوت، قطعا تراشه قدرتمندی خواهند داشت. شایعاتی درباره قصد سامسونگ برای تولید چیپ 3 نانومتری شنیده می‌شود. پس با نگاه خوش‌بینانه، می‌توان گفت که نسخه جهانی سامسونگ گلکسی نوت 20 پذیرای اولین تراشه 3 نانومتری اگزینوس خواهد بود.

البته اگر نسخه قابل فروش در آمریکا از تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 865 قدرت بگیرد، احتمالا نسخه جهانی نیز دارای چیپ 7 نانومتری خواهد بود تا پرفورمنس هر دو نسخه در یک سطح باقی بماند. به هر حال اگر سامسونگ بر ساخت گوشی‌های 5G اصرار دارد، بهتر است راهی برای یکپارچه‌سازی مودم‌های 5G با چیپست‌ها بیابد.

دیگر موضوعی که گزارش‌ها به آن اشاره دارند، عمکرد سریع‌تر مالتی تسکینگ و وجود رم LPDDR5X در این پرچمداران است. ظاهرا حداقل ظرفیت رم گلکسی نوت جدید، 12 گیگ خواهد بود.

دوربین

گوشی‌های گلکسی اس و نوت سامسونگ، دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند؛ اما مدت‌هاست که این کمپانی از سنسور مشابهی در پرچمداران خود استفاده می‌کند؛ به عبارت دقیق‌تر، از گلکسی اس 7 به بعد!

سامسونگ گلکسی نوت 20

در این سال‌ها، ارتقای دوربین به سایز لنز‌ها و دریچه دیافراگم یا به‌کارگیری الگوریتم‌های نرم افزاری برای پردازش تصویر، محدود می‌شد. اما حالا که نبرد مگاپیکسلی و زوم هیبرید بین پرچمداران درگرفته، سامسونگ هم نیاز به تغییر رویه را احساس کرده است.

در گوشی‌های خانواده گلکسی اس 20 شاهد قابلیت‌هایی چون بزرگ‌نمایی 100 برابری، فیلم‌برداری 8K و Night Mode بهبودیافته هستیم. مدل اولترا هم که سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی دارد. بنابراین وجود چنین ویژگی‌های ممتازی در خانواده گلکسی نوت 20 سامسونگ نیز دور از ذهن نیست.

قیمت سامسونگ گلکسی نوت 20

چند سال است که سامسونگ در ماه آگوست از گوشی‌های سری Note رونمایی می‌کند. پس این‌بار نیز می‌توان چنین انتظاری داشت. درباره قیمت هم رقمی بین 1100 تا 1400 دلار برای اعضای این خانواده قابل پیش‌بینی است.

آخرین اخبار سامسونگ گلکسی نوت 20

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. باووووو بزارید اول اس20بیاد چ عجله ایه که دارید