تعداد دارندگان گوشی هوشمند

چند میلیارد انسان در کره زمین گوشی موبایل دارند؟

اتحادیه GSMA گزارشی مبنی بر دسترسی افراد در سال 2023 به اینترنت تلفن همراه منتشر کرده است که تعداد دارندگان گوشی هوشمند و تعداد افرادی که از طریق تلفن همراه به اینترنت متصل می‌شوند را نشان می‌دهد.

جدیدترین گزارش انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSMA) نشان می‌دهد 55 درصد از جمعیت جهان یعنی حدود 4.3 میلیارد نفر اکنون صاحب گوشی‌های هوشمند هستند که در میان آنها برخی هنوز به اینترنت دسترسی ندارند. براساس داده‌های این اتحادیه، تعداد کاربران اینترنت موبایل 4.6 میلیارد نفر است که 4 میلیارد نفر از آنها از طریق تلفن‌های هوشمند به این خدمات دسترسی دارند.

گزارش GSMA عدم تعادل بین تعداد دارندگان گوشی هوشمند و دسترسی آنها به اینترنت موبایل را منعکس می‌کند. 69 درصد از تعداد دارندگان گوشی هوشمند در آمریکای شمالی، آسیای شرقی و اقیانوسیه از دستگاه‌های مجهز به اینترنت 4G استفاده می‌کنند، در حالی که اکثر کاربران در جنوب صحرای آفریقا همچنان به اتصال 3G متکی هستند، مشابه خاورمیانه و شمال آفریقا که از هر 3 کاربر تلفن همراه 1 کاربر از اینترنت 3G استفاده می‌کند.

آماری تکان‌دهنده‌ از دسترسی دارندگان گوشی‌های هوشمند به اینترنت

تعداد دارندگان گوشی هوشمند

گوشی موبایل وسیله‌ای است که می‌توان آن را به همه انسان‌های کره زمین نسبت داد، ابزار هوشمندی که در اواسط سال ۲۰۱۵ تعداد آن با افرادی که جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند برابر شد و در دنیای امروزی تعداد موبایل‌ها از انسان‌ها نیز بیشتر شده است. در این میان رشد تعداد دارندگان گوشی هوشمند و افزایش استفاده از اینترنت تلفن همراه موضوعی تعجب‌آور نیست، چیزی که عجیب به نظر می‌رسد عدم دسترسی تقریباً 3.4 میلیارد نفر به اینترنت است.

بر اساس گزارش GSMA، درصد جهانی افرادی که در مناطقی با پهنای باند تلفن همراه زندگی می‌کنند اما از آن بهره نمی‌برند، 38 درصد است. شکاف اتصال در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا بسیار قابل توجه قلمداد می‌شود. از این گزارش می‌توان دریافت که 600 میلیون نفر یا حدود 8 درصد از جمعیت جهان هنوز از طریق تلفن‌های همراه از اینترنت استفاده می‌کنند.

تعداد دارندگان گوشی هوشمند

موانع دیگر برای گسترش بیشتر کاربران تلفن همراه مهارت‌های دیجیتال، سواد، نگرانی‌های ایمنی و در دسترس بودن محتوای مرتبط است که از استفاده کامل کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاه‌های خود برای دسترسی به اینترنت جلوگیری می‌کنند.

به گفته Mats Granryd، مدیر کل GSMA، فقدان اتصال میلیاردها نفر را از دسترسی به خدمات حیاتی و فرصت‌های درآمدزا محروم می‌کند و به طور نامتناسبی بر کاربران فقیرتر، کاربرانی با تحصیلات کمتر و کاربران روستایی تأثیر می‌گذارد. این گروه‌ها بیشتر تحت تأثیر بحران هزینه زندگی و افزایش شرایط اضطراری مرتبط با آب و هوا قرار خواهند گرفت و مدیران اجرایی خواستار تسریع در رسیدگی به این وضع و شکستن موانع برای جلوگیری از گسترش بیشتر شکاف دیجیتالی شدند.

این شکاف استفاده از 40 درصد جمعیت جهان در سال 2021 به 38 درصد در سال 2022 کاهش یافته، اما همچنان قابل توجه است. بزرگسالان در مناطق روستایی هنوز 29 درصد کمتر از افراد ساکن در مناطق شهری از اینترنت همراه استفاده می‌کنند، در حالی که زنان 19 درصد کمتر از مردان به اینترنت تلفن همراه دسترسی دارند.

تعداد دارندگان گوشی هوشمند

علاوه‌براین، این گزارش نشان می‌دهد که دو سوم افرادی که در مناطق تحت پوشش شبکه پهنای باند تلفن همراه زندگی می‌کنند، اما از اینترنت تلفن همراه استفاده نمی‌کنند، تلفن همراه ندارند که اهمیت رسیدگی به مسائلی مانند مقرون به صرفه بودن گوشی‌های هوشمند را برجسته می‌کند. یک سوم باقیمانده از شکاف استفاده، یعنی 950 میلیون نفر، شامل کاربرانی است که دارای تلفن هوشمند (350 میلیون) یا تلفن ساده (600 میلیون) هستند یا به آن دسترسی دارند، اما فقط از خدمات اولیه مانند تماس یا پیامک استفاده می‌کنند. دارندگان گوشی هوشمند باید با موانع کمتری برای دسترسی به اینترنت مواجه شوند.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک تا ۲ سال دیگر، فیلترینگ و سانسور را در تمام دنیا از بین می‌برد

در این میان پوشش پهنای باند تلفن همراه نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است، به طوری که 95٪ از جمعیت جهان در رد پای شبکه پهن باند تلفن همراه زندگی می‌کنند و 5 درصد از جمعیت جهان هنوز تحت پوشش پهنای باند تلفن همراه نیستند که تقریباً 400 میلیون نفر را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*