ربات جدید بوستان داینامیکس

شاهکار جدید بوستان داینامیکس به روی صحنه آمد + ویدیو

بوستان داینامیکس از پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای خود، All New Atlas رونمایی کرد که با قدرت‌های حیرت آورش یک شاهکار مهندسی جدید است.

پس از منتشر شدن ویدیوهای عملکرد خیره کننده ربات های انسان نما بوستان داینامیکس، حالا این کمپانی نسخه جدیدی از این ربات ها را معرفی کرده که دوباره باعث حیرت بسیاری و همچنین جنجال رسانه‌ای بزرگی در اخبار تکنولوژی شده است. در گذشته نسخه های قبلی ربات انسان نما اطلس می‌توانستند پارکورکاری کرده و یا در یک محیط کارگاهی فعالیت کنند اما نسخه جدید که تغییرات قابل توجهی را شامل شده است، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

ربات جدید بوستان داینامیکس- All New Atlas

All New Atlas اولین ربات انسان نما تمام الکتریکی بوستان داینامیکس است و این شرکت ادعا می‌کند که نسخه جدید قوی‌تر و چابک‌تر از مدل‌های قبلی است. ربات های اطلس گذشته به خاطر طراحی مبتنی بر هیدرولیک بدنه‌ای بیشتر شبیه اسکلت‌های داربست داشتند اما آنچه در ویدیو دیده می‌شود، نشان می‌دهد که اطلس جدید بیشتر شبیه به Optimus تسلا بوده که حرکت‌های منحصر به فرد آن باعث حیرت بسیاری شده است.

 

در ویدیو جدید می‌بینیم که اطلس جدید روی زمین بی حرکت قرار داشته و سپس دو پای خود را تا حدی به عقب می‌برد که هیچ انسان انعطاف پذیری تاکنون نتوانسته تا آن حد پیش برود. اطلس جدید با هر دو پا روی زمین بلند شده اما سینه، سر و پاهایش رو به دوربین است. ابتدا سر که دارای یک صفحه شیشه‌ای دایره‌ای برای صورت است، به اطراف چرخیده و سپس هر پا در قسمت لگن می‌چرخد تا در حالی که اطلس بدون زحمت به جلو راه می‌رود، رو به دوربین قرار بگیرد. در نهایت هم نیم تنه در زیر سر می‌چرخد تا تمام قسمت‌های ربات اطلس جدید رو به دوربین باشد.ربات جدید بوستان داینامیکس

همان طور که بوستان داینامیکس در مورد این نسخه اشاره می‌کند که اطلس جدید بیشتر شبیه یک انسان بوده و ما آن را با توانمندی‌های یک ربات خلق کرده‌ایم تا بتواند بدون محدودیت‌های حرکتی انسانی ماموریت خود را به روش‌های فراتر از انسان به پایان برساند.

تبدیل محدودیت‌های حرکتی انسان به نقاط قوت در ربات های بوستان داینامیکس

در واقع اطلس جدید تمام محدودیت‌های حرکتی انسان را به نکات قوت خود تبدیل کرده و قدرت و توانایی بیشتری را که انسان‌ها نمی‌توانند به آن برسند را کسب کرده است. بوستان داینامیکس همچنان بر روی ربات های دوپدال تمرکز کرده چراکه معتقد است این طراحی می‌تواند در ربات هایی که قرار است به انسان‌ها کمک کند، مفید باشد.

SPOT ربات محبوب دیگر بوستان داینامیکس بوده که ظاهری بیشتر شبیه سگ داشته و همانند ربات‌های قبلی از انرژی باتری و محرک‌های هیدرولیک استفاده می‌کند. برخی معتقدند که بوستان داینامیکس نسخه تمام الکتریکی این ربات را نیز در آینده طراحی خواهد کرد اما تاکنون اطلاعیه‌ای از طرف کمپانی سازنده منتشر نشده است.ربات جدید بوستان داینامیکس

اگرچه ربات های اطلس تاکنون رفتار و یا حتی قدرتی شبیه انسان پیدا کرده‌اند اما هنوز تا دسترسی تجاری یا مصرف کننده فاصله زیادی دارد. طبق اعلام بوستان داینامیکس، سرمایه گذاری بستر اولیه ربات های اطلس با شرکت هیوندای خواهد بود. این شرکت در انتشار این اطلاعیه اعلام کرده که در ماه‌ ها و سال‌های آینده، ما هیجان‌زده هستیم که نشان دهیم پویاترین ربات انسان‌نمای جهان واقعاً چه کاری می‌تواند در آزمایشگاه، کارخانه و در زندگی ما انجام دهد.

علاوه بر موارد گفته شده، ربات اطلس جدید از جدیدترین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی Boston Dynamics بهره می‌برد. در واقع بوستان داینامیکس با معرفی این ربات تمام الکتریکی جدید خود پرونده ربات‌ های قبلی را بست تا روند تازه‌ای را در این مسیر ایجاد کند.

در گجت نیوز بخوانید:
مهندس انگلستانی با ربات‌های بوستون داینامیکس به دنبال ۷,۵۰۰ بیت کوین گمشده خود است! این ربات انسان نمای پیشرفته، آینده بشر را پیش‌بینی کرد + ویدیو ربات انسان نمای تسلا اپتیموس Gen 2 با حرکات خود شما را شگفت‌زده می‌کند + ویدیو هوش مصنوعی و ربات انسان نما رسما جای معلم‌ها را گرفت + عکس قدرتمندترین ربات انسان نما جهان در برابر خالقش شکست ناپذیر است + ویدیو ربات انسان نمای ایلان ماسک یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*