تکنولوژی صدا روی صفحه سامسونگ SoD

صدا روی صفحه، راه حل جدید سامسونگ برای حذف حاشیه‌های نمایشگر

کمپانی سامسونگ موفق به توسعه تکنولوژی به نام صدا روی صفحه (Sound On Display) برای حذف حاشیه‌های نمایشگر شده است. این تکنولوژی، مشابه اسپیکر روی نمایشگر به کار رفته در گوشی شیائومی می میکس در سال 2016 است.

صنعت گوشی های هوشمند این روزها تغییرات تکنیکی و نوآوری‌ها را سریع‌تر از هر زمان دیگری می‌پذیرد. تولیدکنندگان سخت مشغول کار برای ارائه تجربه استفاده بهتر به مشتریان خود با توسعه تکنولوژی های جدید هستند. سازندگان مهم جهان نظیر هواوی، ویوو و سامسونگ در حال رقابت شدیدی برای ارائه قابلیت‌های بیشتر به خصوص در زمینه‌ی نمایشگر هستند. در همین راستا جدیدترین سامسونگ از تکنولوژی جدید صدا روی صفحه (Sound on Display) یا به اختصار SoD پرده برداری کرده است.

تکنولوژی صدا روی صفحه چیست؟

اگر با تکنولوژی آشنا باشید، صدا روی صفحه چندان هم برای شما غریبه نخواهد بود. پیش از این که سامسونگ بخواهد وارد این عرصه شود، ما تکنولوژی های مشابه آن را دیده بودیم.

سال 2016 شیائومی از نخستین گوشی بدون حاشیه و شیارهای اضافی خود را با نام شیائومی می میکس معرفی کرد. این گوشی هوشمند از یک ویبراتور پیزوالکتریک در بدنه‌ی خود بهره‌مند بود که پشت پنل صفحه نمایش قرار می‌گرفت و نقش یک اسپیکر رو گوشی را بازی می‌کرد. بدین ترتیب این گوشی فاقد هرگونه اسپیکر جداگانه‌ای بر روی قاب جلویی خود بود. این دیوایس خوشبختانه می‌توانست به خوبی ارتعاش ایجاد کرده و صداها را با کیفیت عالی به خارج از نمایشگر ارسال کند.

تکنولوژی صدا روی صفحه سامسونگ SoD

سامسونگ برای تکنولوژی صدا روی صفحه خود نیز از چنین روش مشابهی استفاده کرده است. درست همانند شیائومی، سامسونگ نیز از یک تراشه پیزوالکتریک یا برخی دیگر از دیوایس‌های ارتعاشی دیگر استفاده می‌کند تا بتواند صدای واضعی را به کاربران ارائه کند. پس شما می‌توانید صدای تماس گیرنده را بر روی گوشی خود، با قرار دادن گوشتان در هر نقطه‌ای از صفحه که قابل لمس است بشنوید.

همچنین به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال پیشرفت در زمینه صنعتی سازی این تکنولوژی است. بنابراین، احتمالا دارد شاهد حضور تکنولوژی صدا روی صفحه سامسونگ در پرچمدار سال 2019 این شرکت، گلکسی اس 10 باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. سامسونگ بهترین فناوری هاست

  2. زنده باد سامسونگ…مهم اولین بودن نیست…مهم برترین بودنه

  3. چرا نوشتین راه حل جدید وقتی قبلا شیاومی ازش استفاده کرده الان برعکس این قضیه رخ میداد مینوشتین کپی برداری شیاومی چرا اینقی تعصب الکی دارین رو یه برند واسه من جای تعجبه

  4. روز به روز کیفیت صدای گوشیها داره بی کیفیت تر و بدتر میشه

  5. همون کنلارش بود خیلی بهتر بود