موزیک ویدیو ساخته شده با هوش مصنوعی سورا (Sora)

این موزیک ویدیو خارق‌العاده کاملاً با هوش مصنوعی ساخته شده است

یک هنرمند مستقل با استفاده از هوش مصنوعی سورا (Sora) از شرکت OpenAI، موزیک ویدیویی باورنکردنی تولید کرد. در ادامه ویدیو آن را تماشا کنید.

شرکت OpenAI با راه‌اندازی چت بات چت جی پی تی در اواخر سال 2022 عرصه هوش مصنوعی را به جنب‌وجوش انداخت. پس از چت جی پی تی بود که خیلی از شرکت‌های بزرگ دیگر از جمله گوگل و مایکروسافت هرچه بیشتر روی هوش مصنوعی و به‌طور مشخص، ارائه چت باتِ مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز شدند. این شرکتِ پیشرو بهمن ماه گذشته با معرفی هوش مصنوعی Sora که ورودی متنی را به ویدیو تبدیل می‌کند قدمی تازه در این عرصه برداشت. بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، به‌تازگی در کانال یوتیوب OpenAI هم یک موزیک ویدیو دیدنی ساخته شده با همین هوش مصنوعی منتشر شد.

موزیک ویدیو تماشایی تولیدشده با هوش مصنوعی Sora

این موزیک ویدیو به قطعه Worldweight از هنرمندی مستقل به نام «آگوست کمپ» (August Kamp) تعلق دارد و به‌صورت کامل با هوش مصنوعی سورا تولید شده است. در این موزیک ویدیو تصاویری مبهم از محیط‌های مختلف را می‌توان با نسبت تصویر 8:3 مشاهده کرد؛ از منظره ساحل با آب‌وهوای ابری تا چیزی شبیه به یک معبد وسط جنگل. در کل ویدیو هم تصاویری از چیزهایی به چشم می‌خورد که به فناوری‌های فرازمینی شباهت دارند. ترکیب این تصاویر با موسیقی امبینت تجربه‌ای عجیب، ولی لذت‌بخش از آب در آمده است.

مشخص نیست برای ساخت این موزیک ویدیو 2:19 دقیقه‌ای چه دستور متنی یا اصطلاحاً پرامپتی به هوش مصنوعی سورا ارائه شده است. البته آگوست کمپ می‌گوید هنگام ساخت قطعه Wordweight موزیک ویدیو آن را هم در ذهن خود تصور می‌کرد و به‌لطف سورا موفق شد ایده‌هایش را در قالب ویدیو پیاده‌سازی کند. به گفته او، ویدیو این قطعه در ذهن او همیشه مثل همین ویدیو تولید شده توسط سورا به نظر می‌رسید؛ نکته‌ای که نشان از دقت و ظرافت این مدل AI در تولید ویدیو دارد.

البته در خصوص استفاده از هوش مصنوعی در هنر باید گفت که خیلی از هنرمندان در مدیوم‌های مختلف از این موضوع استقبال نکرده‌اند. همین چند روز قبل نامه‌ای سرگشاده با محتوای اعتراض هنرمندان مشهور موسیقی به توسعه هوش مصنوعی منتشر شد. از جمله افرادی که این نامه را امضا کرده بودند می‌توان به بیلی آیلیش، زین مالک، نیکی میناژ، کیتی پری و سم اسمیت اشاره کرد. همه این‌ها هنرمندانی‌اند که در عرصه موسیقی عامه‌پسند در اقصی نقاط جهان شناخته‌شده‌اند.

در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره موزیک ویدیو ساخته شده با هوش مصنوعی Sora چیست؟

از دست ندهید:
استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT بدون نیاز به ثبت نام میسر شد هوش مصنوعی جدید خالق چت جی‌پی‌تی، آینده صداپیشگی را متحول می‌کند این هوش مصنوعی جدید زندگی و مرگ شما را پیش‌بینی می‌کند پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک از هوش مصنوعی؛ فقط ۴ سال دیگر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*