اجداد ایرانی ها

دانشمندان به کشف مهمی از اجداد ایرانی‌ ها رسیدند

تحقیقات باستان شناسان نشان می‌دهد که اجداد ایرانی ها از انسان های اولیه‌ای نشات گرفته که به عنوان دومین مقصد این سرزمین را انتخاب کرده‌اند.

فلات پارس سرزمینی است که طبق یافته دانشمندان، انسان های اولیه آن را به عنوان مقصد پس از خروج از آفریقا انتخاب کرده و پس از 20 هزار سال در آنجا زندگی کرده‌اند. طبق این تحقیق گفته می‌شود که اجداد ایرانی ها را همین انسان های اولیه تشکیل داده و بنابراین ایران، از تاریخ باستانی غنی برخوردار است. البته مهاجرت این افراد به فلات ایران چندان بی دلیل هم نبوده و باستان شناسان به کشف‌های جالبی در این خصوص رسیده‌اند. اگر شما هم علاقه دارید تا در مورد اجداد ایرانی ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

اجداد ایرانی ها وابسته به انسان های اولیه

انسان های اولیه در حدود 70 هزار سال پیش از آفریقا خارج شدند تا با گسترده کردن قلمرو خود، بقای بشر را تضمین کنند. پس از اینکه گروه‌های مختلف انسان های نخستین از آفریقا خارج شدند، آثار کمی از خود باقی گذاشته بودند تا اینکه حدود 20 هزار سال پیش در اوراسیا ظاهر شدند. بنابراین سوالی که پیش می‌آید این است که در این فاصله زمانی کجا زندگی کرده‌اند؟

باستان شناسان در طی یک مطالعه گسترده به این نتیجه رسیدند که انسان های خردمندی که از آفریقا خارج شده بودند، آن دوره اسرار آمیز را در فلات ایران سپری کرده‌اند.

یافته‌های باستان شناسان در خصوص ارتباط اجداد ایرانی ها و انسان‌های اولیه

شواهد فسیلی مهاجرت اولیه انسان های نخستین نشان می‌دهند که اجداد گونه ما حداقل در 210 هزار سال پیش سفر خود را شروع کرده اما شواهد ژنتیکی نشان می‌دهند که موج بزرگ مهاجرت در حدود 70 هزار سال پیش موفق ترین بوده و توانسته تنوع ژنتیکی بسیاری را ایجاد کند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که فلات ایران می‌توانسته یک سرزمین ایده‌آل از لحاظ وضعیت آب‌وهوا و دسترسی به غذای مناسب باشد. البته همه باستان شناسان با این یافته‌ها موافق نبوده و خواستار شواهد بیشتری هستند. اجداد ایرانی ها

فلات فارس که به عنوان یک مرکز جمعیتی تعریف می‌شود، شامل مناطقی از ایران امروزی، خلیج فارس و همچنین بین‌النهرین می‌شود. این تیم تحقیقاتی پیشنهاد می‌کنند که اجداد همه غیر آفریقایی‌های کنونی بین 70 هزار تا 45 هزار سال پیش در آنجا زندگی می‌کردند. محققان همچنین در این تحقیق داده های ژنوم فسیل‌های یافت شده در منطقه اوراسیا را با ژنوم انسان های نخستین مقایسه کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که شواهد ژنتیکی نیز با هم مرتبط هستند.

بنابراین می‌توان گفت که اجداد ایرانی های امروزی و همچنین منطقه اوراسیا را می‌توان انسان های اولیه‌ای دانست که در فلات پارس پس از خروج از آفریقا سکونت گزیده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
کشف مقبره باستانی دو هزار ساله از بقایای انسان در کنار حیوانات خانگی ادامه کاوش‌های باستانی در قدیمی‌ترین سکونتگاه بشر در ایران؛ غاری با نیم میلیون سال قدمت حضور انسان انسان های اولیه از خواب زمستانی برای بقا در شرایط سخت استفاده می‌کردند کشف اجساد ۲۰ انسان باستانی در تخت جمشید