کارگزاری بایننس

نهاد ناظر مالی در بریتانیا فعالیت کارگزاری بایننس را ممنوع کرد

کارگزاری بایننس، بزرگ‌ترین کارگزاری رمزارزها در جهان به تازگی و به دستور ناظر مالی انگلستان از انجام هرگونه فعالیت در این کشور ممنوع شده است.

ناظر مالی انگلستان به تازگی دستور داده است که کارگزاری بایننس، بزرگ‌ترین کارگزاری ارزهای دیجیتال جهان به فعالیت‌های خود در این کشور پایان دهد. علاوه بر این نهاد ناظر مالی به مردمان این کشور توصیه کرده است که به هیچ‌ عنوان به وعده‌های توخالی این کارگزاری مبنی بر کسب سرمایه زیاد در صورت سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تن ندهند، زیرا در صورت ادامه سرمایه‌گذاری در آن تمام مسئولیت‌ها بر عهده خود افراد است.

ارائه خدمات متنوع توسط کارگزاری بایننس

کارگزاری بایننس

خدمات بسیار متنوعی از سوی کارگزاری بایننس به مشتریان ارائه می‌شود که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به ارائه وام، ایجاد حساب‌های پس انداز، معاملات ارزهای دیجیتال، خریدهای آتی و ایجاد کیف پول اشاره کرد. مکان استقرار گروه بایننس تا پیش از این در مالت بود؛‌ اما هم‌اکنون این گروه در جزایری به نام کیمن که تحت سلطه بریتانیا است، استقرار دارد. این گروه از زیرمجموعه‌های بسیاری بهره‌مند است که یکی از آن‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت بوده و در شهر لندن ثبت شده است.

طبق گفته نهاد ناظر مالی در انگلستان، کارگزاری بایننس زیرشاخه‌ای از شرکت مادر است و بدون کسب اجازه از این نهاد نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. لازم به ذکر است که این شرکت تنها تا روز چهارشنبه وقت دارد که خود را با تصمیم نهاد ناظر مالی مطابقت دهد. طبق اعلام این نهاد،‌ هیچ یک از شرکت‌های تحت نظر بایننس برای فعالیت در کشور انگلستان مجوز دریافت نکرده‌ و فعالیت آن‌ها غیر قانونی است. این در صورتی است که شرکت بایننس به تازگی اعلام کرده که تصمیم نهاد ناظر مالی در بریتانیا خدمات ارائه شده توسط شرکت بایننس را خیلی تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

بر اساس اظهارات یکی از مسئولان Binance، خدمات و محصولات شرکت بازارهای بایننس از طریق وب‌سایت اصلی این کارگزاری ارائه نمی‌شود و این شرکت از نظر قانونی یک نهاد مستقل به شمار می‌رود. وی همچنین از رسیدن به توافق با نهادهای ناظر خبر داده و اعلام کرده که کارگزاری بایننس از این پس تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند در راستای الزامات قانونی قدم بردارد.

لازم به ذکر است که نهادهای مالی کشورها پیش از این نیز بارها فعالیت کارگزاری بایننس را تحت نظر گرفته بودند.

پایان کار شرکت بایننس در ایالت اونتاریو کانادا

کارگزاری بایننس

مدیران کارگزاری بایننس اخیرا با اتهاماتی نظیر فرار مالیاتی و پولشویی در آمریکا مواجه شده‌اند و کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا نیز به دنبال همین مسئله شرکت بایننس را زیر ذره‌بین قرار داده است. چندی پیش نیز بورس و اوراق بهادار ایلات اونتاریو کانادا از مطابقت نداشتن کارگزاری بایننس و تعدادی از کارگزاری‌های ارزهای دیجیتال خبر داده بود و شرکت بایننس هم به دنبال این خبر اعلام کرد که دیگر در این ایالات فعالیت نخواهد کرد.

علاوه بر این در هفته گذشته نیز کارگزاری بایننس با اخطاری از سوی نهاد ناظر مالی ژاپن مبنی بر این که به صورت غیر قانونی در این کشور در حال فعالیت است مواجه شده بود. بانک مرکزی چین نیز به تازگی دستور داده که بانک‌ها دیگر اجازه ارائه خدمات مرتبط با معاملات و مبادلات مالی ندارند.

هم‌‌اکنون در صورتی بعضی افراد خواستار قانونی شدن معامله با ارزهای دیجیتال هستند که منتقدان این موضوع مدام از مشکلاتی مانند پولشویی، فرار مالیاتی و مشخص نبودن مالکیت آن‌ها خبر می‌دهند. در حال حاضر تعداد زیادی از کشور‌ها به دلیل احساس خطر از فراگیری بیت کوین به دنبال آن هستند که ارز دیجیتال مخصوص به خود را ایجاد کنند. نمونه‌ای از آن‌ها بریتانیا است که اخیرا از تلاش برای ایجاد ارز دیجیتال خود با نام بریت کوین خبر داده است.

به رسمیت شناختن بیت‌کوین در کشور الساروادور

کارگزاری بایننس

در حالی کشورهای جهان به دنبال توسعه ارزهای دیجیتال هستند که کشور السالوادور به تازگی بیت کوین را برای انجام خرید و فروش‌ها و خدمات به رسمیت شناخته است تا بدین واسطه به نخستین کشوری تبدیل شود که مبادلات خود را بر مبنای بیت کوین انجام می‌دهد. این مسائل در شرایطی رقم خورده‌اند که قیمت بیت کوین در نیمه آوریل تا 63 هزار دلار افزایش پیدا کرده بود و به تازگی به پایین‌تر از 30 هزار دلار رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*