مرورگر Firefox Reality موزیلا

موزیلا مرورگر Firefox Reality را برای وبگردی با طعم واقعیت مجازی منتشر کرد

موزیلا مرورگر Firefox Reality را برای وبگردی با طعم واقعیت مجازی به انتشار رساند. فایرفاکس ریلیتی بر روی هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معتبر قابل اجرا خواهد بود.

سال گذشته گوگل پشتیبانی از WebVR را به مرورگر کروک اضافه کرد تا کاربران بتوانند با طعم واقعیت مجازی به وبگردی بپردازند. چندی پیش کمپانی موزیلا با رونمایی از مرورگر Firefox Reality خود به جنگ با گوگل رفت. این مرورگر با هدف وبگردی توسط هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (یا واقعیت ترکیبی) مستقل طراحی شده است. حالا این مرورگر در فروشگاه‌های اپلیکیشن VivePort، Oculus و Daydream در دسترس کاربران قرار گرفته است. مرورگر جدید فایرفاکس ریلیتی به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک فضای سه بعدی به وبگردی بپردازند که تجربه تماشای بی‌نظیر محتوا را به همراه دارد.

این مرورگر جدید از موتور شرکت Quantum برای مرورگرهای موبایلی قدرت می‌گیرد و کاربران قادر خواهند بود از تبدیل حالت 2 بعدی به 3 بعدی یا بلعکس برای تماشای محتوای مورد نظر خود استفاده کنند. «آندره وریجناد»‌ رئیس بخش استراتژی پلتفرم واقعیت ترکیبی شرکت موزیلا در ارتباط با مرورگر Firefox Reality چنین می‌گوید:

ما بر روی همه چیز بازنگری کرده‌ایم که شامل ناوبری، وارد کردن متن، فضاها،‌ جستجو و غیره می‌شود. این نیازمند سال‌ها تحقیق، گفتگوهای بی‌شماری با کاربران، تولیدکنندگان محتوا و شرکای سخت افزاری است. نتیجه‌ی آن یک مرورگر برای رسانه‌ای است که در آن کار کند. این یک تفاوت بزرگ ایجاد می‌کند و ما فکر می‌کنیم شما تمام قابلیت‌ها و جزئیاتی که برای یک مرورگر واقعیت ترکیبی تدارک دیده‌ایم را دوست خواهید داشت.

مرورگر Firefox Reality موزیلا

این مرورگر همچنین با استفاده از میکروفون هایی که از هدست های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، قادر به پشتیبانی از جستجوی صوتی است، پس ناوبری در فضای وب ساده‌تر خواهد بود. مرورگر Firefox Reality موزیلا تاکید بیشتری بر محتوا دارد و به همین ترتیب، زمانی که کاربر آن را اجرا کند، همه چیز را به صورت مستقیم بر روی یک هدست واقعیت مجازی مشاهده خواهد کرد. شرکت موزیلا در توصیف این مرورگر چنین می‌گوید:

ما با سازندگانی در سراسر جهان کار می‌کنیم تا کلکسیونی از بازی‌ها، ویدیوها، محیط‌ها و تجربیات جذابی را مهیا کنیم که بتوان به صورت مستقیم بر روی صفحه اصلی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

این نسخه‌ی 1.0 مرورگر جدید موزیلا است و نسخه‌ی 1.1 آن با قابلیت‌های جدیدی نظیر بوک مارک‌ها، پشتیبانی از ویدیوهای 360 درجه‌ای، اتصال به یک حساب کاربری فایرفاکس و غیره در راه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*