اعتراض ۲۰۰ هنرمند نسبت به هوش مصنوعی

اعتراض بیلی آیلیش و 200 هنرمند مشهور: هوش مصنوعی ما را از نان خوردن می‌اندازد

بیش از 200 هنرمند در نامه‌ای سرگشاده به توسعه هوش مصنوعی اعتراض کردند. بیلی آیلیش، نیکی میناژ و زین مالک برخی از امضاکنندگان هستند.

هوش مصنوعی دست کم طی یک سال اخیر با سرعت بی‌سابقه‌ای به سمت فراگیر شدن حرکت کرده و حتی اگر دنبال‌کننده پروپاقرص اخبار تکنولوژی نباشید، احتمالاً درباره چت بات‌های هوش مصنوعی یا ابزارهای تولید تصویر و موسیقیِ مبتنی بر هوش مصنوعی شنیده‌اید. ابزار تولید موسیقی ادوبی و هوش مصنوعی تولید ویدیو سورا از شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده چت جی پی تی فقط برخی از نمونه‌های شاخص هستند. حالا که هوش مصنوعی حتی به حوزه تولید موسیقی هم پا گذاشته است، برخی از مشهورترین هنرمندان دنیا به این موضوع واکنش شدید نشان داده‌اند.

اعتراض هنرمندان مطرح نسبت به توسعه هوش مصنوعی

سازمان غیرانتفاعی «اتحاد حقوق هنرمندان» (Artist Rights Alliance) به‌تازگی نامه‌ای سرگشاده در انتقاد به هوش مصنوعی منتشر کرد که بیش از 200 خواننده و موسیقی‌دان آن را امضا کرده‌اند. از جمله امضاکنندگان این نامه می‌توان به صاحب‌الختیار امور فرانک سیناترا، استیوی واندر، گروه پرل جم، بیلی آیلیش، نیکی میناژ، سم اسمیت، کیتی پری و زین مالک اشاره کرد.

این هنرمندان از طریق این نامه از توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی، شرکت‌های تکنولوژی، پلتفرم‌ها و سرویس‌های استریم موسیقی خواستار پایان استفاده از AI در جهت «نقض و کم‌ارزش شمردن حقوق هنرمندان» شده‌اند. در توییتی منتشر شده توسط سازمان اتحاد حقوق هنرمندان همچنین هوش مصنوعی به‌عنوان یک «خطر وجودی» برای هنر این اشخاص توصیف شد.

پیش‌تر در سال 2022 هم هنرمندان تجسمی به ظهور ابزار تولید تصویر اعتراض کرده بودند. از آن زمان تاکنون با پیشرفت و فراگیری بیشتر هوش مصنوعی مولد (Generative AI) در مدیوم‌های دیگر، این اعتراضات گسترده‌تر شده و به نویسندگان، بازیگران و فیلم‌سازان رسیده است. حالا هم در جدیدترین مورد بیش از 200 هنرمند شامل خوانندگان و موسیقی‌دان‌های مطرح اعتراض خود نسبت به توسعه هوش مصنوعی را مطرح کرده‌اند.

تا به اینجا هنوز ابزارهای تولید موسیقیِ مبتنی بر AI نتوانسته‌اند خروجی بی‌نقصی ارائه بدهند که توانایی رقابت با ساخته‌ هنرمندان را داشته باشد. در واقع بیشتر از این ابزارها برای تولید موسیقی‌های سرگرم‌کننده با چاشنی طنز استفاده شده است. با وجود این، به وضوح می‌توان دید که این ابزارها رفته‌رفته در حال پیشرفت هستند و شاید فاصله زیادی وجود نداشته باشد تا زمانی که هوش مصنوعی بتواند از صفر تا صد یک موسیقیِ اورجینال نزدیک به ساخته انسان تولید کند.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره اعتراض هنرمندان به گسترش هوش مصنوعی چیست؟

از دست ندهید:
استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT بدون نیاز به ثبت نام میسر شد هوش مصنوعی جدید خالق چت جی‌پی‌تی، آینده صداپیشگی را متحول می‌کند هوش مصنوعی Galaxy AI به گوشی‌های قدیمی سامسونگ می‌آید پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک از هوش مصنوعی؛ فقط ۴ سال دیگر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*