آیا می‌دانستید که می‌توان با سنگ های هرم بزرگ جیزه دیواری به دور زمین کشید؟!

آیا می‌دانستید که می‌توان با سنگ های هرم بزرگ جیزه دیواری به دور زمین کشید؟!

شاید باور این موضوع غیرممکن به نظر برسد، ولی جالب است بدانیم که در کنار شگفتی‌های بی‌شمار، سنگ های هرم بزرگ جیزه به اندازه‌ای هستند که بتوان با آن‌ها دیواری به دور زمین کشید!

مطمئنا تاکنون اسم هرم جیزه (Pyramid of Giza) که بزرگ‌ترین بنای موجود در میان اهرام مصر باستان است را شنیده‌اید؛ هرمی شگفت‌انگیز،‌ عظیم و 4 هزار ساله که در کشور مصر قرار گرفته و به عنوان تنها مورد از عجایب هفت‌گانه که هنوز وجود دارد، شناخته می‌شود.

با این تفاسیر، این ایده در ذهن شکل می‌گیرد که چگونه مردمانی در هزاران سال پیش،‌ بدون دسترسی به ابزار و تکنیک‌های مدرن و پیشرفته، چنین بنای عجیبی را سرپا کرده‌اند؟ در توصیف برخی از حقایق حیرت‌انگیز موجود در مورد هرم بزرگ جیزه باید بگوییم که سازندگان این بنا بیش از 2 هزار سال قبل از میلاد مسیح توانسته بودند که هرم را با دقت باورنکردنی یک پانزدهم درجه،‌ با شمال و جنوب جغرافیایی هم‌راستا کنند.

از طرف دیگر، حفره‌هایی ناشناخته در داخل هرم جیزه وجود دارد که با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر علم و تکنولوژی، هنوز محتویات آن‌ها برای دانشمندان ناشناخته است؛ این ویژگی در کنار حقایق و شگفتی‌های متعدد موجود در مورد بزرگ‌ترین بنای اهرام مصر باعث شده تا برخی از صاحب‌نظران ساخت هرم جیزه را به نظریه فضانوردان باستانی (Ancient Astronaut theory) و دخالت موجودات فضایی ارتباط دهند!

با این وجود موضوع اصلی این مطلب به سنگ‌های هرم جیزه مربوط می‌شود و در ادامه قصد داریم تا نکات عجیبی را در مورد این جز از بنا بازگو کنیم؛ با ما همراه باشید.

حقایق سنگ های هرم بزرگ جیزه

آیا می‌دانستید که مردمان تمدن مصر باستان، در بیش از 4 هزار سال پیش هرم بزرگ جیزه را با جابه‌جایی 2.3 میلیون تکه سنگ که وزن هرکدام در رنج 2 تا 50 تن قرار دارد،‌ ساختند؟ این سنگ‌ها برای ساخت هرم بر روی زیربنای 55 هزار مترمربعی استفاده شدند و در نمای خارجی سازه هم 144 هزار سنگ تراشیده و به شدت پولیش شده به کار گرفته شد. هرکدام از این اجزای نمای خارجی در کمال شگفتی با دقت 0.0254 میلی‌متر تراشکاری شده بودند و با ضخامت 2.54 متر، وزنی معادل 15 تن داشتند.

به علاوه تمام این نکات، شاید عجیب‌ترین موضوع این باشد که تعداد سنگ های هرم بزرگ جیزه آنقدر زیاد است که می‌توان با آن‌ها دیواری را دور کل سیاره زمین کشید!

آیا می‌دانستید که می‌توان با سنگ های هرم بزرگ جیزه دیواری به دور زمین کشید؟!

درست است که این ادعا عجیب و حتی دیوانه‌وار به نظر می‌رسد، اما وقتی از محاسبات ریاضی کمک می‌گیریم، هضم موضوع آسان‌تر می‌شود؛ در ابتدا باید در نظر داشته باشیم که ارتفاع و طول هر ضلع پایه هرم بزرگ جیزه به ترتیب 139 و 230 متر بوده و محیط سیاره ما هم 40,075 کیلومتر اندازه‌گیری شده است.

حال اگر ارتفاع دیوار فرضی خود را 0.61 متر (2 فوت)‌ در نظر بگیریم و حجم هرم جیزه را با فرمول «یک سوم مساحت قاعده ضرب در ارتفاع» محاسبه کنیم، به عدد 2.45 میلیون مترمربع می‌رسیم. در قدم بعدی حجم دیوار را با ضخامت مجهول X، ارتفاع 0.61 متر و طولی برابر محیط زمین حساب کرده و با گذاشتن مقادیر این دو حجم در دو طرف یک تساوی، به ضخامت 10 سانتی‌متر می‌رسیم.

آیا می‌دانستید که می‌توان با سنگ های هرم بزرگ جیزه دیواری به دور زمین کشید؟!

به بیان ساده‌تر اگر تمامی سنگ‌های هرم بزرگ جیزه را به صورت آجرهایی با ضخامت 10 سانتی دربیاوریم، می‌توان از این آجرها دیواری به ارتفاع تقریبی 60 سانتی‌متر به دور کل سیاره کشید و عملا زمین را به دو نیمه تقسیم‌بندی کرد؛ حقیقتی که با در نظر گرفتن عظمت کره خاکی ما و ناچیز بودن ابعاد هرم جیزه در مقایسه با کل سیاره، بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. سلام من یه شب خواب اهرام رو دیدم براتون بگم شاید جالب باشه
    اطراف اهرام سر سبز و پر از درختهای بلند بود فضایی رو بین دختان خالی کردند برای ساخت اهرام از تنه درختان برای به هم بستن تنه های و شکل قایقی شناور ساختن در سمت تقریبا شمال یا شرق اهرام رودخانه بزرگی بود که گویا به دریا وصل میشد بود قایق ها رو به اب انداختند صدها قایق هزاران نفر تعدادی در حال ساخت و برش تنه ها عده ای پارو میزدند در مسیر آب سنگهای بزرگی که قبلا مکعبی شده بودند رو قایق می امد و روی زمین که فاصله زیادی با اهرام نداشت میکشیدند صدها معمار با ابزار ها اندازه گیری و روی هم میچیدیند خلاصه کسی همه مشغول کاری بودن مثل مورچه ها تعداد زیاد و کار خوب پیش میرفت کم کم ساخته شد . چطور بود نظراتتون ممنون .

  2. با سلام دوستان من یک موجود فرازمینی هستم
    میخواستم چندتا راز از احرام براتون بگم
    احرام اصن ساخته نشده ینی فعالیت فیزیکی تو ساختش بکار نرفته و با قدرت هایی ک خب هرکسی توانایی درک کردنش و نداره ساخته شده
    حالا برید ببینید اون قدرت ها چیه اینارو ول کنید اونارو پیدا کنید جواب همه سوالاتون و میگیرید

  3. سلام.بنظرتون بااین حجمِ سنگ های سنگین و دقت در ساخت ،باتوجه ب معماری داخل ک کلی راهرو و اتاق هم داره ،ب طور میانگین روزی چندتا سنگ میتونستن استفاده کنند مثلا!؟در صورتی ک روزی 100 عدد سنگ ک مثلأ هم همیشه حاضر و دم دستشون بوده و بدونِ توقف و تعطیلی در کلِ سال،اگه اشتباه حساب نکرده باشم63 سال زمان برده!

  4. کی این هرم پاهاشون در میاد راه میرن 🤔

  5. مشخصه که به دست انسان ساخته نشده مگه اون موقع چه ابزاری داشتن یا اصلا اینهمه کارگر از کجا اوردن همچین چیزی رو بسازن اگه بتونن داخلش برن حتما یچیزایی پیدا میشه که سازنده اصلیشو پیدا کرد

  6. دانستنی خیلی جالبی بود

  7. تصورش غیر ممکنه واسه من

  8. آدم فضایی ها تو ساخت این بنا دست داشتن

  9. آدم میمونه چی بگه اصلا

  10. خیلی جالب بود و خدایی من هنوز از عظمت و چگونگی ساخت این بناها در عجبم

  11. هنوز چیزای زیادی هس که ما درمورد اهرام نمیدونیم واقغا جالبه

  12. واقعا حیرت انگیزه که مردمان اون دوره تونستن چنین شاهکار مهندسی ای رو بسازن

  13. دست نزنین بهش جیزه
    خونه فراماسون ها و اجنه هستش خونه خرابشون نکنین 🤣

    اگه دسته من بود که این نماد های کفر رو نابود میکردم