کاربران اندروید وفادارتر از کاربران سیستم عامل آی او اس هستند

کاربران اندروید وفادارتر از کاربران سیستم عامل آی او اس هستند

جنگ برای فهمیدن میزان وفاداری کاربران اندروید و آی او اس به بالاترین میزان خود رسیده است و طبق نتایج یک تحقیق جدید این کاربران اندروید بود‌ه‌اند که پیروز میدان شده‌اند.

اندروید و آی او اس بزرگترین سیستم های عامل موبایل در سراسر جهان محسوب می‌شوند و هرکدام دارای پایگاه هواداری مخصوص به خود هستند. طبق آخرین نتایجی که از سوی مرکز تحقیقاتی CIRP منتشر شده است، میزان وفاداری کاربران به سیستم عامل های اندروید و آی او اس به بالاترین حد خود در سال‌های گذشته رسیده است.

در این اطلاعات برای سنجش میزان وفاداری کاربران، تعداد اسمارت فون هایی که یک کاربر با سیستم عامل مشابه گوشی قبلی‌اش فعال کرده است شمارش شده‌اند. طبق نتایج این بررسی محققان CIRP متوجه شده‌اند که وفاداری کاربران آی او اس ۹۱ درصد است، در حالی که میزان وفاداری کاربران اندروید با کمی افزایش به ۹۲ درصد رسیده است تا آنها برنده این رقابت سرسختانه باشند.

کاربران اندروید وفادارتر از کاربران سیستم عامل آی او اس هستند

در واقع افزایش میزان وفاداری اندرویدی‌ها می‌تواند به این دلیل بالاتر از آی او اس باشد که مدل‌های متنوع تری برای خرید گوشی اندرویدی جدید پیش روی کاربران قرار دارد. هرچند که این نهاد تحقیقاتی اشاره کرده است که احتمالا در مقطعی از سال جاری میلادی، میزان وفاداری کاربران آی او اس با توجه به شیب افزایشی آن از کاربران اندروید پیش خواهد گرفت.

Mike Levin از شرکا و هم‌موسس CIRP می‌گوید: “وفاداری کاربران به سیستم عامل های اندروید و آی او اس به بالاترین میزانی رسیده است که ما تا به حال اندازه گرفته‌ایم. در دوره‌های سه ماهه گذشته، وفاداری کاربران این دو سیستم عامل همچنان که کاربر به قابلیت‌ها و پایداری آنها ‌عادت کرده، همواره در حال رشد بوده است. برای عادت کردن به یک سیستم عامل جدید زمان لازم است، بنابراین خریداران کمتری حاضر می‌شوند سیستم‌ عامل خود را تغییر دهند. همچنین کیفیت اسمارت فون های جدید و قابل اعتماد بودن آنها یک فاکتور مهم در تغییر سیستم عامل محسوب می‌شود.”