هدفون های مجهز به لغو نویز هوشمند

با هدفون های مجهز به لغو نویز هوشمند، انتخاب کنید که می‌خواهید به چه صدایی گوش کنید

محققان هدفون هایی مجهز به لغو نویز هوشمند را توسعه داده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد انتخاب کنند چه صدایی را گوش کنند.

هدفون‌های مجهز به فناوری لغو نویز با حالت‌های جذاب شفاف به کاربران اجازه می‌دهند حین گوش دادن به موسیقی یا مکالمه، بتوانند صدای دنیای بیرون را هم بشنوند. با این حال نمی‌توانند به کاربر اجازه دهند انتخاب کند که کدام صدا را می‌خواهد بشنود. حالا محققان هدفون هایی با فناوری لغو نویز هوشمند را ساخته‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد کدام صدا را بشنوند و کدام صدا قرار نیست شنیده شود.

بیشتر بخوانید:

7 نکته که هنگام خرید هدفون های دارای نویزکنسلینگ باید به آن ها توجه کرد

سیستم Semantic Hearing، هدفون های لغو نویز دار را متحول می‌کند

این هدفون‌های جدید از سیستمی استفاده می‌کنند که محققان آن را “Semantic Hearing” یا «شنیدن معنایی» می‌نامند. این سیستم به هدفون اجازه پخش صدای ضبط شده به یک گوشی هوشمند متصل را می‌دهد و هرگونه صدای محیطی که کاربر نمی‌خواهد آن را بشنود هم حذف می‌کند.

این سیستم هم با فرامین صوتی و هم از طریق یک اپلیکیشن موبایلی کنترل می‌شود و به شما اجازه می‌دهد بین ۲۰ کلاس صوتی متفاوت، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. این کلاس‌های صوتی شامل صداهایی مثل آژیر، گریه کودک، مکالمه، جاروبرقی و جیک جیک پرندگان می‌شود. در ویدیوی زیر عملکرد این سیستم را به‌خوبی می‌توانید ببینید.

این تیم تحقیقاتی یافته‌های خود را در یک کنفرانس خبری که در سان فرانسیسکو برگزار شد، به‌معرض نمایش عموم درآورد. محققان امیدوارند که به‌زودی نسخه تجاری این هدفون‌ها عرضه شود و کاربران بتوانند از مزیت‌های این سیستم پیشرفته بهره‌مند شوند.

این که حین اجرای فیلتر لغو نویز، بتوانید انتخاب کنید چه صدایی به گوش شما برسد (به‌خصوص در اماکن عمومی) خیلی مهم است. هدفون های مجهز به لغو نویز هوشمند که توسط این محققان توسعه پیدا کرده، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توانند کنترل تمام صداهایی که در جهان پیرامون شما قرار دارد را در اختیارتان بگذارند. بنابراین هیچ اتفاق مهمی مثل درآمدن گریه فرزند دلبندتان حین استفاده از هدفون از دست شما در نخواهد رفت.

هدفون های مجهز به لغو نویز هوشمند

این تیم تحقیقاتی هدفون‌های جدیدش را در محیط‌های مختلفی آزمایش کرده و سیستم Semantic Hearing به‌خوبی توانسته از پس این چالش برآید. ۲۲ آزمایش کننده‌ای که از این هدفون استفاده کرده‌اند می‌گویند که حتی صدای این هدفون در مقایسه با ضبط اصلی باکیفیت‌تر هم بوده است. البته گرچه سیستم گاهی اوقات در تفکیک‌سازی صدای خواننده در یک موسیقی و مکالمه مشکل داشت، اما محققان امیدوارند که با دستیابی سیستم به داده‌های بیشتری از دنیای واقعی، بتواند به این مشکل غلبه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*