موتورولا زد 3

دو گوشی موتورولا زد 3 و موتورولا ای 5 پلاس عرضه شدند

موتورولا زد 3 (Motorola Z3) و موتورولا ای 5 پلاس (Motorola E5 Plus) جدیدترین محصولات این شرکت تحت فرمان لنوو هستند. در ادامه بیشتر با مشخصات فنی دو گوشی موتورولا زد 3 و موتورولا ای 5 پلاس آشنا می‌شویم.

موتورولا در کنار گوشی پی 30، به تازگی موتورولا زد 3 و گوشی اقتصادی موتورولا ای 5 پلاس را نیز عرضه کرده است. مهمترین ویژگی گوشی موتورولا زد 3 قابلیت به‌روز شدن به منظور پشتیبانی از شبکه موبایل 5G است، چرا که به زودی می‌توان از ماژول 5G Moto Mod همراه با آن استفاده کرد. در واقع این مدل را باید اولین گوشی دارای قابلیت ارتقا به منظور پشتیبانی از 5G دانست. مهمترین ویژگی مدل ای 5 پلاس داشتن یک باتری غول‌آسای 5 هزار میلی‌آمپر ساعت و قیمت بسیار مناسب است.

مشخصات فنی موتورولا زد 3

موتورولا زد 3 یکی از شاهکارهای طراحی در دنیای گوشی های هوشمند است، چرا که بدنه مقاوم در برابر پاشش آب آن تنها 6.75 میلی‌متر ضخامت دارد. برای افزایش مقاومت گوشی، از شیشه‌های محافظ گوریلا گلس در پنل پشتی و پنل جلویی استفاده شده است.

اندازه نمایشگر موتورولا زد 3 برابر 6 اینچ بوده و رزولوشن آن فول اچ‌دی پلاس است. نوع پنل سوپر AMOLED است. یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 835 محسوب می‌شود که در سال 2017، مغز متفکر تمامی پرچمداران بازار موبایل بود. حجم حافظه رم موتورولا زد 3 برابر 6 گیگابایت بوده و فضای داخلی ذخیر‌ه‌سازی آن 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است. امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد.

موتورولا زد 3

دوربین دوگانه گوشی دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل بوده و به قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار لیزری مجهز شده است. رزولوشن دوربین سلفی 8 مگاپیکسل است. سخت افزار گوشی، به صورت پیش‌فرض همراه با اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری ZUI 4.0 عرضه می‌‌شود، از یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. در پنل پشتی یک اسکنر اثر انگشت در نظر گرفته شده است.

در بخش پایینی پنل پشتی موتورولا زد ۳ مجموعه‌ای از 16 پین به منظور اتصال ماژول‌های مختلف به گوشی وجود دارد. برخی از ماژول‌های جدید همانند 5G Moto Mod در حال حاضر در دسترس نبوده و قرار است تا ابتدای سال 2019 عرضه شوند. به عنوان دیگر ماژول‌های کاربردی که می‌توان با این گوشی استفاده کرد باید به ماژول بزرگنمایی 10 برابری دوربین، ماژول باتری اضافی با قابلیت شارژ شدن سریع، اسپیکرهای استریوی JBL و ماژول تبدیل گوشی به یک پروژکتور اشاره کرد. قیمت موتورولا زد 3 برابر 580 دلار بوده و فروش آن از بیست و پنجم مرداد در چین آغاز شده است. متاسفانه تنها گزینه رنگ در دسترس برای آن مشکی است.

مشخصات فنی موتورولا ای 5 پلاس

پنل نمایشگر 6 اینچی این گوشی از نوع IPS LCD بوده و دارای رزولوشن اچ‌دی پلاس است. تراشه آن اسنپدراگون 430 بوده و از یک پردازنده هشت هسته‌ای دارای سرعت 1.4 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. برای این گوشی از نظر حافظه دو نسخه در دسترس است. یک نسخه با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت ظرفیت داخلی و یک نسخه با 4 گیگابایت حافظه اصلی و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود. امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد.

موتورولا ای 5 پلاس

دوربین موتورولا ای 5 پلاس 12 مگاپیکسلی بوده و به قابلیت‌هایی همچون فوکوس لیزری و تثبیت‌کننده‌ی الکترونیکی تصویر مجهز شده است. دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسلی بوده و از یک فلاش ال ای دی استفاده می‌کند. می‌توان باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعت گوشی را به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی طی مدت زمانی کوتاه شارژ کرد. در این مدل اقتصادی نیز همانند موتورولا زد 3 یک اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی در نظر گرفته شده است.

قیمت نسخه 3 گیگابایتی موتورولا ای 5 پلاس 190 دلار بوده و در رنگ‌های خاکستری و طلایی قابل خریداری خواهد بود. قیمت نسخه 4 گیگابایتی آن به 245 دلار افزایش پیدا کرده و گزینه‌های رنگی مشابهی با نسخه‌ قبلی دارد. فروش مدل ای 5 پلاس نیز از همین امروز آغاز شده است.

موتورولا ای 5 پلاس

در حال حاضر بازار موبایل چین به عنوان بزرگترین بازار گوشی هوشمند در سراسر دنیا در دستان هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو قرار دارد، اما معرفی چند گوشی خاص با ویژگی‌های متفاوت طی مدت زمانی کوتاه نشان می‌دهد لنوو برای قرارگیری در زمره برترین گوشی‌سازان چینی داخل بازارهای خانگی قدم برداشته است. البته این شرکت در تلاش است با استفاده از نام موتورولا در بازار موبایل چین رسوخ کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دوربین دوگانه دیگ قدیمی شد
    باید حداقل ۳ گانه میزد

  2. چه لنز دوربینش زشته .ولی با توجه به مشخصاتی ک دیدم ازش انصافا خوب چیزیه