اسنپدراگون ۸ نسل ۲

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به زودی معرفی می‌شود

به زودی کوالکام از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ – Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی می‌کند. گفته می‌شود این پردازنده، پیشرفت فوق‌العاده‌ای در عملکرد فنی خود کرده است.

در بازار گوشی‌های پرچمدار اندرویدی، کوالکام به عنوان یک سازنده تراشه، نقش کلیدی را ایفا می‌کند. حتی اگر روی کاغذ تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک موفق شده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام را شکست دهد، اما همچنان بسیاری از گوشی‌سازها ترجیح می‌دهند از تراشه کوالکام استفاده کنند.

اکنون اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ معرفی شده و بسیاری از برندها در حال استفاده از این تراشه هستند. اینطور به نظر می رسد که بازار موبایل بیش از هر چیپست دیگری، از چیپست‌های پرچمدار اسنپدراگون کوالکام استقبال می‌کند. بنابراین منطقی است که کوالکام را «پادشاه تراشه‌های پرچمدار اندرویدی بنامیم».

بیشتر بخوانید:

اسنپدراگون 8 نسل 2؛ مشخصات، و هرآنچه که باید بدانیم

چیپست جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ از فناوری پردازشی ۴ نانومتری TSMC استفاده می‌کند. این نسخه نه تنها عملکرد فنی بهتری دارد، بلکه در مدیریت انرژی کارآمدتر است و مدیریت بهتری در تولید حرارت و عمر باتری بهتر دارد. حالا نسل جدید این پردازنده که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نام خواهد داشت، با همان فناوری پردازش ۴ نانومتری، ولی پیشرفتی چشمگیر در راه است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عملکرد رضایت‌بخشی دارد

یکی از افشاگران مطرح دنیای دیجیتال که با نام کاربری Universeice در توییتر فعالیت می‌کند، می‌گوید که برخی از تولیدکنندگان بزرگ هم اکنون در حال آزمایش تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 2 هستند و از قضا، از عملکرد بسیار خوب آن رضایت کافی دارند. به نقل از این تولیدکنندگان، این نسخه ۱۵ درصد بازدهی انرژی بهتری نسبت به نسخه فعلی دارد.

لازم به ذکر است که دو پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از مشکلات جدی حرارتی رنج می‌بردند. این مشکل باعث شده تا فناوری‌های خنک کننده گوشی‌های هوشمند توسعه پیدا کنند. حالا باید دید که آیا اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌تواند عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشد یا خیر.

نسل‌های گذشته همگی از فناوری پردازشی سامسونگ استفاده می‌کردند. به حدی که حتی اسنپدراگون ۸۸۸ را به خاطر مشکلات حرارتی که داشت «اژدهای آشتین» نامیده بودند. اما این مشکلات حرارتی باعث شده تا کوالکام از سامسونگ روی برگرداند و بخواهد از فناوری پردازشی TSMC استفاده کند.

لازم به ذکر است، در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از معماری ۱+۳+۴ هسته استفاده می‌کند، اما نسل جدید آن قرار است از معماری ۸ هسته‌ای جدید ۱+۲+۲+۳ استفاده کند.