تبلیغات آنلاین

5 ترند تبلیغات آنلاین در سال 2023 که هرگز نمی‌دانید!

صنعت دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال پیشرفت است و در سال 2023 باید منتظر پیشروی و گسترش روش‌های جدید و همچنین پیشرفت در استفاده از روش‌های قبلی باشیم. در واقع، تکنولوژی‌هایی که در اختیار انسان قرار گرفته است باعث شده که هر کسی از این تکنولوژی‌ها استفادۀ بهتری کند، به‌سادگی بر رقبای خود برتری پیدا می‌کند. در ادامه سراغ بررسی 5 ترند تبلیغات آنلاین در سال 2023 می‌رویم.

1) روش‌های مبتنی بر دادۀ شخص اول، دوم و صفر

آیندۀ بدون کوکی در راه است! به این معنا که روش‌های جمع‌آوری دادۀ شخص سوم که بازاریابان سال‌ها از آن استفاده می‌کردند، رو به پایان است. قانون جدید حفظ حریم خصوصی در اروپا و آمریکا، استفاده از کوکی کاربران را برای هدف قرار‌ دادنشان و شخصی‌سازی‌های تبلیغات، چالشی‌تر از قبل کرده و خود کاربران نیز بیشتر از قبل نگران امنیت خود هستند.

به همین دلیل، فایرفاکس، اپل و کروم اعلام کرده‌اند که دیگر از کوکی پشتیبانی نخواهند کرد و بازاریابان کم‌کم باید دنبال‌ راه‌های دیگری برای تارگتینگ باشند. استفاده از داده‌های شخص دوم (Second-Party Data) که مطابق با قوانین است، یکی از راه‌های چاره در سال 2023 خواهد بود.

2) تبلیغات محتوامحور و الگوریتم‌های سفارشی

پلتفرم‌های تبلیغات محتوامحور می‌توانند محتوا را شناسایی کنند و معیارهای ارزشمندی برای تارگتینگ بدون کوکی فراهم کنند. شرکت‌ها به دنبال توسعۀ ابزارهای برنامه‌نویسی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند تا تبلیغات محتوامحور را با تبلیغات رفتارمحور ترکیب کنند.

3) تبلیغات تلویزیون اینترنتی (CTV Ad)

پیش‌بینی شده است که تبلیغات در تلویزیون‌های اینترنتی از 14.11 میلیارد دلار در سال 2022 به 18.29میلیارد دلار در سال 2024 برسد. در سطح بین‌المللی نتفلیکس، هولو، دیزنی پلاس، HBO و… جایگاهی برای انجام این سبک تبلیغات هستند. در ایران نیز برای تبلیغات CTV در فیلیمو می‌توانید به Sabavision، بزرگ‌ترین آژانس تبلیغات کشور، مراجعه کنید.

4) رشد تبلیغات خارج از خانۀ برنامه‌ای یا همان محیطی (pDOOH)

استفاده از این نوع تبلیغات (Programmatic digital-out-of-home advertising) در سال‌های پیش رو از جمله سال 2023 افزایش پیدا خواهد کرد. طبق آمار، 76% بازاریابان در سطح جهان، به دنبال این هستند که بودجۀ تبلیغات pDOOH خود را در سال 2023 افزایش دهند. بودجۀ صرف‌شده برای این نوع تبلیغات در آمریکا در پایان سال 2022 به حدود 367 میلیون دلار رسیده است که 15% از سال 2021 بیشتر است.

5) رشد تبلیغات صوتی

امروزه بیش از 74% از افراد روزانه به یک محتوای صوتی گوش می‌دهند؛ از رادیوهای آنلاین گرفته تا انواع و اقسام پادکست‌ها! به‌طوری که پادکست‌ها آن‌قدر بین نسل Z محبوب شده‌‌اند که بیش از 86% آن‌ها به پادکست گوش می‌کنند. این گسترش محتواهای صوتی باعث شده است که بازاریابان بتوانند با استفاده از تبلیغات صوتی، حتی به صورت غیربصری نیز تبلیغ کنند و در بین مخاطبان حضور فعالی داشته باشند.

از سوی دیگر، گسترش استفاده از اسپیکرهای هوشمند مانند الکسا، باعث افزایش جست‌وجوهای صوتی که روزانه انجام می‌شود شده است، که این موضوع باز هم به بازاریابان اجازه می‌دهد که تبلیغات صوتی مرتبطی انجام دهند.

در نهایت برای این‌که بتوانید در سال 2023 از ترند تبلیغات آنلاین جا نمانید، باید به دنبال به‌روزرسانی دانش خود دربارۀ این روش‌های جدید که بیشتر مبتنی بر داده هستند باشید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*