نوت پد ویندوز

مایکروسافت، نوت پد ویندوز را بعد از سال‌ها آپدیت می‌کند!

مایکروسافت در اقدامی غیر منتظره قصد دارد نرم افزار نوت پد ویندوز را با قابلیت‌های جذاب به‌روز کند. در ادامه، نگاهی به ویژگی‌های نسخه جدید Notepad خواهیم داشت.

اگرچه چندین سال است که ردموندی‌ها Notepad را به‌روز نکرده‌اند، اما حالا آنها با گوش کردن به درخواست‌های کاربران، در حال توسعه نسخه جدید این نرم افزار با امکانات متعدد هستند.

به زودی قابلیت‌های جدیدی همچون پیدا کردن عبارتی خاص و جایگزین کردن آن با کلمه مورد نظر یا امکان زوم در صفحه با نگه داشتن کلید Ctrl و حرکت دادن چرخ اسکرول به نوت پد ویندوز اضافه خواهد شد. مایکروسافت همچنین پشتیبانی از پایان خط یونیکس / لینوکس (LF) و پایان خط مکینتاش (CR) را هم به نرم افزار پرکاربرد خود اضافه می‌کند. به علاوه، نوار وضعیت به صورت پیش‌فرض فعال بوده و در صورت استفاده از حالت “word-wrap”، تعداد خطوط و ستون‌ها نمایش داده خواهد شد.

اضافه شدن پشتیبانی از کلیدهای ctrl+backspace در نسخه جدید نوت پد ویندوز

پشتیبانی از کلیدهای ترکیبی ctrl+backspace برای پاک کردن کلمه قبلی، یکی دیگر از میانبرهای فوق‌العاده پرکاربرد است که سرانجام به نسخه جدید نوت پد اضافه می‌شود. کاربران حتی می‌توانند با راست‌کلیک روی کلمه یا عبارت مورد نظر و انتخاب گزینه مربوطه، به جستجوی آنها از طریق Bing بپردازند. Notepad در حالی با این قابلیت‌ها به‌روز می‌شود که مایکروسافت، برای اولین بار Windows Console را بعد از 20 سال آپدیت کرده است.

همه این قابلیت‌های جدید در آپدیت بعدی ویندوز 10 با اسم رمز Redstone 5 که احتمالا اواخر سال جاری میلادی ارائه می‌شود، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. امیدوارم حداقل از زبان فارسی پشتیبانی کن ورزن جدیدترش چون اینو وقتی میخوای ذخیره کنی میشه علامت سوال حروف فارسی

  2. من فک کردم که دیگه رسما گرفتنش کنار

  3. بعد چندسال دقیقا؟ یکی میشه به من اینو بگه حس خوندنش نبود

  4. یکم دیر به این فکر افتاد ولی بازم خوبه امیدوار شدیم

  5. چه عجب انقدر ها هم کار سختی نبود