قارچ صدفی

میزان نوسان قیمت قارچ صدفی شیراز در سال گذشته

یکی از محصولات غذایی محبوب و مقوی که در سال‌های اخیر مورد توجه همگان قرار گرفته، قارچ صدفی بوده که علاوه بر طعم خاصی که دارد منبع غنی از ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز بدن می‌باشد.

یکی از محبوب‌ترین غذاهای مورد علاقه مردم قارچ است که در انواع مختلف پرورش داده می‌شود یا به صورت طبیعی از طبیعت جمع‌آوری می‌شود. در بین قارچ‌های خوراکی معروف‌ترین آنها قارچ صدفی پرورشی بوده که در شهرهای مختلف مانند شیراز، اصفهان و تهران پرورش داده شده و به دلیل طعم بی نظیر آن و همین‌طور خواص فوق‌العاده‌ی آن زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که گفته شد با توجه به خواص بسیار زیادی که این قارچ های صدفی کوهی دارند از فروش بسیار خوبی هم برخوردار هستند و همواره به میزان بسیار زیادی در بازار مورد خرید و فروش قرار می‌‌گیرند.

این نوع از قارچ‌ها دما و رطوبت بالایی نیاز داشته که شاید بسیاری از شما قارچ های صدفی را پس از بارندگی در مناطق گرم‌سیری دیده باشید که در کنار کنده‌ی چوب‌ها در حال پوسیده شدن یا در کنار طوقه‌ی درختان کهن می‌روید.

مجموعه ما سال‌هاست در زمینه عرضه این قارچ‌ها فعالیت دارد و همیشه محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و با قیمتی بسیار مناسب را در اختیار مشتریان قرار داده ‌است و به شما عزیزان هم توصیه می‌کنیم که حتما یک بار خرید از سایت آراد برندینگ را تجربه کنید تا بتوانید از کیفیت محصولات ما لذت ببرید.

قارچ های صدفی را به عنوان راحت‌ترین قارچ در پرورش می‌شناسند که به راحتی با فراهم کردن شرایط محیطی رشد پرورش داده می‌شوند که لازم به ذکر بوده شرایط محیطی مناسب برای پرورش این قارچ شرایط استوایی و گرمسیری است.

نکته‌های مهمی که در خرید قارچ به ویژه قارچ صدفی باید به آن توجه داشت، نحوه‌ی بسته‌بندی و عرضه‌ی آن بوده که توصیه می‌شود حتی‌المقدور قارچ را در بسته بندی خریداری بفرمایید تا از سلامت و تمیزی آن مطمئن باشید.

قارچ صدفی کوهی

غالبا در اکثر مناطق دنیا این قارچهای صدفی کوهی بر روی درختان به صورت خودرو رشد می‌کنند که رنگ آنها از سفید تا خاکستری و قهوه‌ای متغیر می‌باشد.

قارچهای صدفی یک منبع بسیار مناسب برای ویتامین‌ دی هستند و علاوه‌ بر آن دارای انواع آنتی ‌اکسیدان‌ها و همچنین مواد معدنی مثل پتاسیم، مس، فسفر و غیره می‌باشند.

قارچ صدفی

علاوه ‌بر آن گفته شده‌ است که قیمت قارچ صدفی بسیار مقرون به صرفه بوده و مصرف مداوم آن باعث بالا رفتن سیستم ایمنی و بهبود عملکرد بدن انسان می‌شود که این خاصیت قارچ به دلیل وجود ویتامین دی بالا در بافت آن است که علاوه ‌بر این که موجب تکثیر سلول‌های سالم می‌شود بدن را در برابر بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی محافظت می‌نماید.

در مورد خواص استفاده از این قارچ خوراکی باید گفت که این قارچ با موادی که دارد باعث ثابت ماندن قند خون در بدن مصرف ‌کننده می‌‌شود، چرا که این قارچ‌ها دارای سطح بالایی از کلسیم هستند که برای ترشح انسولین استفاده می‌‌شود و همچنین دارای مقادیر بالایی از ویتامین دی می‌‌باشند که حساسیت هورمون انسولین را افزایش می‌‌دهد و همه این‌ها موجب کاهش قند خون و ثابت ماندن آن می‌‌گردند.

یکی دیگر از خواص بسیار مهمی که قارچ صدفی دارد این است که میزان کلسترول و تری گلیسیرید موجود در خون را کنترل می‌‌کند و همچنین دارای مقادیر قابل ‌توجهی از ویتامین بی است که این ویتامین از ایجاد لخته‌های خونی در داخل رگها جلوگیری می‌کند و از سفت شدن رگ‌ها پیشگیری می‌‌نماید و به‌ همین دلیل است که مانع ایجاد بیماری‌های قلبی در فرد مصرف‌کننده می‌گردد.

قارچ صدفی پرورشی اصفهان

امروزه پرورش مصنوعی انواع قارچ مانند قارچ خوراکی و قارچ صدفی در کارگاه‌هایی با شرایط ویژه در شهرهای مختلف مانند اصفهان انجام می‌شود، اما مهم‌ترین نکته در پرورش قارچ‌های پرورشی رعایت اصول بهداشتی در کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی است.

قارچ صدفی

بیشتر از بیست نوع قارچ صدفی شیراز مانند قارچ‌های سفید دکمه‌ای در بازار در دسترس است که برخی از آنها به صورت طبیعی و توسط متخصصان این زمینه در طبیعت جمع‌آوری می‌شوند و برخی به صورت مصنوعی و در کارگاه‌های خاص پرورش داده می‌شوند.

با توجه به این که شرایط پرورش قارچ خوراکی نیازمند شرایط گرم و مرطوب است، بنابراین این شرایط همچنین برای رشد بسیاری از قارچ‌های ساپروفیت و انگل‌ها نیز مناسب است و در صورت خرید از مرکز یا برند نا معتبر ممکن است سلامت خود را به خطر بیاندازید. پس در هنگام خرید قارچ صدفی پرورشی به معتبر بودن برند تولید و داشتن تمامی گواهینامه‌های سلامت مورد نیاز روی بسته‌بندی دقت بفرمایید.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*