هوش مصنوعی Gemini

گوگل با یک ویدیوی فیک از هوش مصنوعی Gemini مردم جهان را فریب داده است

اگر از تماشای عملکرد هوش مصنوعی Gemini گوگل حیرت زده‌ شده بودید، باید بگوییم که گوگل با یک ویدیوی فیک مردم جهان را فریب داده است.

جمنای (Gemini) نام هوش مصنوعی جدید و پیشرفته گوگل است که به‌تازگی رونمایی شد و ویدیوهای عملکرد حیرت‌انگیز آن، مردم جهان را مجذوب خود کرد. این جذابیت تا جایی پیش رفت که صاحب‌نظران، جمنای را از اصلی‌ترین رقبای مدل‌های زبانی بزرگی همچون GPT-4 که محصول OpenAI است، می‌دانستند. حتی در بعضی مقایسه‌ها، جمنای از GPT-4 سبقت می‌گرفت و این را شکستی بزرگ برای OpenAI و سهامدار 49 درصدی‌اش یعنی مایکروسافت می‌دانستند.

اما این به عرش رسیدن جمنای چندان عمر زیادی نداشت و سازنده آن یعنی گوگل، حالا متهم به دروغ‌گویی و تقلب در ویدیوهای عملکرد این هوش مصنوعی شده است. اولین ویدیوی عملکردی این هوش مصنوعی که بعد از معرفی آن منتشر شد، نشان می‌داد که عملکرد آن حیرت‌انگیز است و بیش از حد خوب بودن آن، اولین جرقه‌های اتهام‌زنی به گوگل در مورد فریب دادن جهانیان را آغاز کرد.

عملکرد شگفت‌انگیز هوش مصنوعی Gemini دروغ بود!

گوگل Gemini

ویدیوی عملکرد جمنای در مدت 6 دقیقه توانایی‌هایی از هوش مصنوعی جدید گوگل را نشان داد که فراتر از دانش امروزی ما از هوش مصنوعی بود. در این ویدیو، جمنای بلافاصله به تغییرات موجود در عکس‌ها و فیلم‌ها واکنش می‌دهد و آنها را بی‌درنگ تشخیص می‌دهد. گوگل در مورد این ویدیو توضیح داد که برای کاهش مدت زمان ویدیو و مختصر بودن آن، تاخیرها را حذف کرده‌ایم و ویدیوی خروجی، خلاصه شده است.

در ساخت ویدیوهای دموی محصولات، برای رفع هرگونه خطا و اشتباه، شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای پخش زنده معرفی محصول، از ویدیوی تدوین و اصلاح شده استفاده کنند. برای این ویدیوها، تدوین‌گران برای افزایش جذابیت محصول، اندکی اصلاح در ویدیو ایجاد می‌کنند؛ اما این‌که جمنای بتواند بی‌درنگ با مخاطب خود مکالمه کند، بیش از حد استاندارد است.

در واقع گوگل با این کار خود سعی کرد تا مردم فکر کنند شاید تا قسمتی در ویدیو اصلاحی شده است؛ اما بقیه توانایی‌ها قطعا مختص خود جمنای است که می‌تواند این کار‌ها را بکند. این کار گوگل، سرپوش گذاشتن روی ایرادها و محدودیت‌های جمنای است تا کسی متوجه نشود که Gemini هنوز راه زیادی در رسیدن به  GPT-4 در پیش دارد و گوگل نمی‌خواست این شکست را قبول کند.

گوگل در پاسخ به سوالات خبرگزاری‌ها، به آنها ویدیویی از نحوه ساخت ویدیوی دموی جمنای را نشان داده است که در آن فقط کار مختصر و کوتاه کردن ویدیو انجام می‌شود. گوگل تمامی اتهامات وارده به خودش و جمنای را رد کرده و مقامات این کمپانی می‌گویند از جمنای استفاده زیادی کرده‌اند و تاکنون خطایی از آن دیده نشده است.

یکی از رهبران پروژه جمنای هم می‌گوید که این ویدیو را برای الهام بخشیدن به توسعه‌دهندگان ساخته‌اند. برای قضاوت درست‌تر و دقیق‌تر، باید منتظر ماند تا نسخه بتای جمنای منتشر شود تا ببینیم آیا واقعا فریبی در کار بوده یا هوش مصنوعی گوگل واقعا از توانایی‌های زیادی برخوردار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*